بازرس کل استان کرمان خبر داد


تشکیل ۱۱۷ پرونده تخلف برای کارکنان دستگاه‌های اداری استان

بازرس کل استان کرمان گفت: ۱۱۷ نفر از کارکنانی که مرتکب جرم اعم از ترک فعل، اختلاس، ارتشا و یا چند شغله و چند درآمدی بودند شناسایی و جرم‌انگاری شدند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، آبیار بازرس کل استان کرمان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 تن شهدای حادثه تروریستی هفتم تیر ماه سال 1360 اظهار داشت: آیت‌الله بهشتی معمار دستگاه قضایی کشور بود و زحمات ایشان برای تثبیت نظام مقدس اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه بازرسی کل استان کرمان یکی از دستگاه‌های زیرمجموعه دستگاه قضایی است، گفت: اقدامات پیشگیرانه اولویت فعالیت‌های سازمان بازرسی است تا از ارتکاب جرم و تخلف در دستگاه‌ها پیشگیری شود.

بازرس کل استان کرمان با اشاره به اینکه آموزش عمومی و خصوصی به مدیران برای رفع موانع پیش رو در دستور کار است، افزود: 167 تذکر هشداری به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سال 1401 ارائه شده است.

وی با بیان اینکه با ترک فعل مدیران برخورد می‌شود و قبل از برخورد این تذکرات هشداری به مدیران داده می‌شود که بعداً بهانه‌ای نباشد، ادامه داد: گزارشات مردمی به‌عنوان مبنای کشف فساد در ادارات پیگیری می‌شود.

آبیار با اشاره به اینکه موارد متعددی داشتیم که برخی ارباب رجوعان تا آخرین اقدام پای شکوائیه خود ایستادند و با سازمان بازرسی همکاری داشتند، بیان کرد: حدود 13 هزار شکوائیه و گزارش مردمی در سال گذشته توسط اداره کل بازرسی استان پیگیری و در صورت مشاهده تخلف برخورد شده است.

وی با بیان اینکه وظیفه مدیران و کارکنان دستگاه‌ها، تکریم ارباب رجوع و خدمت‌رسانی به مردم است، ادامه داد: کشف فساد و مبارزه با فساد اداری از وظایف سازمان بازرسی است.

بازرس کل استان کرمان با اشاره به اینکه کار مبارزه با فساد نسبت به گذشته بسیار سخت شده است اما با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کنیم، گفت: با مفسدان برخورد قاطع می‌شود و در سال 1401 تعداد 225 پرونده کشف فساد از کیفری و تخلف اداری در سازمان بازرسی استان کرمان تشکیل و برخورد شده است.

وی با بیان اینکه پرونده کیفری متشکل از چند موضوع اساسی از جمله ترک فعل کارکنان دولت است، افزود: اهمال در انجام وظیفه کارکنان پیگرد قانونی دارد و به جرم ترک فعل قابل پیگیری و جبران ضرر و زیان بیت‌المال و دولت است.

آبیار با اشاره به اینکه 117 نفر از کارکنانی که مرتکب جرم اعم از ترک فعل، اختلاس، ارتشا و یا چند شغله و چند درآمدی بودن؛ شدند شناسایی و جرم‌انگاری شدند، گفت: فساد در ادارات در بین مردم بی‌اعتمادی ایجاد می‌کند و به همین دلیل پرونده‌های کشف فساد با سرعت بررسی و رسیدگی و منجر به صدور حکم می‌شود.

4 روز قبل، رییس کل دادگستری کرمان در نشست خبری اعلام کرد: در سال گذشته ۷۹ پرونده برای مدیران و کارکنان متخلف با موضوعاتی از جمله اختلاس و تضییع اموال دولتی تشکیل داده‌ایم.

حمیدی در خصوص این پرونده‌ها افزود: ۳۵ پرونده منتهی به رای قطعی شده است و در این پرونده‌ها مجازات‌هایی از جمله حبس، شلاق، جزای نقدی، عودت مبالغ سوء استفاده شده از بیت المال و انفصال از خدمات دولتی مطرح شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=105848
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.