مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان عنوان کرد؛


در حادثه ۱۳ دی‌ماه گلزار، ۴۷۳ نفر جانباز شدند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان درباره تعداد جانبازان ۱۳ دی‌ماه کرمان گفت: ۱۲۳ نفر طی دو مرحله تحت پوشش جامعه ایثارگری ما قرار گرفتند و حدود ۳۵۰ نفر دیگر در حادثه حضور داشتند که باید مراحل قانونی برای تحت پوشش قرار گرفتند، را طی کنند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، سعید ایرانمنش عصر امروز ۲۱ اسفندماه در نشست خبری به مناسبت روز شهید اظهار کرد: تا این لحظه ۹۶ نفر در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان به شهادت رسیده‌اند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان بیان کرد: با احتساب شهدا و مجروحان حادثه ۱۳ دی‌ماه در استان کرمان ۶۶۷۹ شهید و ۲۱ هزار و ۵۰۹ نفر نیز جانباز داریم که ۱۷۹ نفر آنها بالای ۷۰ درصد جانبازی دارند.
او با اشاره به برگزاری یادواره کشوری شهدای غریب در سال آینده اظهار کرد: شهدای غریب به شهدای که در حین اسارت به شهادت رسیدند، گفته می‌شود لذا ۳۲ شهید غریب در استان کرمان داریم و در کل کشور جوان‌ترین شهید غریب شهید صادق‌زاده اهل زرند است.
ایرانمنش در ادامه سخنانش عنوان کرد: همه خانواده شهدا و ایثارگران تحت پوشش بیمه درمان بنیاد هستند که ۵۷ هزار ۵۰۰ نفر تحت پوشش بیمه ما قرار دارند.
او با اشاره به طرح پایش سلامت خانواده شهدا و ایثارگران تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۳۰۰۰ نفر پایش سلامت شده‌اند. در سال گذشته حق پرستاری برای ۳۲۰ نفر از افراد تحت پوشش تأیید شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان عنوان کرد: در سال گذشته ۵۹۰ مورد واگذاری زمین به ایثارگران و همچنین ۱۳۴۰ معرفی وام مسکن ایثارگران در استان داشته‌ایم.
او با یان این مطلب که سال گذشته هشت مورد تأیید شهادت در استان داشتیم، تصریح کرد: استان کرمان در دوران کرونا هشت شهید سلامت داشته است.
ایرانمنش بیان کرد: در سال گذشته ۱۸۸۰ مورد پرونده ایثارگران جهت بررسی احراز جانبازی داشتیم که بیشتر آنها مربوط به دوران جنگ تحمیلی بوده است.
او ادامه داد: سال گذشته بانک اطلاعات فرهنگی خانواده شهدا به‌روزرسانی و اشکالات این سیستم رفع شده است.
ایرانمنش در پایان اظهار کرد: از فردا جزء خوانی قرآن همانند سال گذشته در گلزار شهدای کرمان آغاز می‌شود و برای شب‌های قدر و عید نوروز برنامه ویژه در این مکان خواهیم داشت.
او با بیان این مطلب که طی چهار سال گذشته ۹۰۰ مورد ازدواج در گلزار شهدای کرمان داشتیم، افزود: زائرانی از ۷۰ کشور در این سال‌ها برای زیارت مرقد حاج‌قاسم سلیمانی به گلزار شهدای کرمان آمده‌اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116206
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.