رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مطرح کرد:


قرارداد تأمین بالگرد اورژانس هوایی جیرفت بسته شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اینکه اقداماتی دررابطه‌با تأمین بالگرد جایگزین، در اورژانس هوایی جیرفت انجام‌گرفته است اظهار کرد: قرارداد تأمین بالگرد بسته شده است و گروه ایمنی پرواز از محل آشیانه این بالگرد بازدید داشتند.

به گزارش کرمان‌نو، اصغر خیرخواه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه در حال حاضر سایت بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی جیرفت جنب ساختمان مدیریت اورژانس پیش بیمارستانی شامل پد بالگرد و آشیانه در حال احداث است، گفت: بعد از بازدید گروه فنی و انجام اقدامات لازم بالگرد که توانایی حمل ۲ یا ۳ بیمار را دارد در منطقه مستقر می‌شود.

ناوگان فرسوده اورژانس در انتظار دستگاه‌های تازه‌نفس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دررابطه‌با وضعیت نوسازی ناوگان آمبولانس‌ها گفت: در پنج سال اخیر در کل کشور حتی یک دستگاه آمبولانس به پایگاه‌های اورژانس‌های کشور تزریق نشده است. اصغر خیرخواه افزود: در سال گذشته خدا را شاکر هستیم که اتفاق خوبی افتاد به‌طوری‌که بودجه و اعتبار واردات آمبولانس‌ها از محل مالیات دخانیات تأمین و تخصیص داده شد. امسال در حال توزیع این ناوگان جدید در کشور هستیم که امیدواریم باتوجه‌به سهمیه خوبی که برای جنوب کرمان گرفته‌ایم، قرار است حدود ۱۷ آمبولانس تعیین تکلیف شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ادامه داد: متأسفانه هوای گرم حدود ۵۰ درجه در این منطقه و فواصل طولانی بین این پایگاه در این منطقه باعث شدت فرسودگی زیاد این ناوگان شده است، درحالی‌که هزینه تعمیرات دستگاه‌های آمبولانس هم زیاد است این موضوع بر فرسودگی این ناوگان تاثیر فزاینده‌ای گذاشته است.

در این نشست معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دررابطه‌با نحوه تأمین داروی بیماران خاص در این منطقه گفت: این بیماران بایستی طبق روال دارو را از بیمارستان تحویل بگیرند؛ اما به دلیل مشکلاتی به تعدادی داروخانه واگذار شد.

دکتر ابراهیم محمدی با اشاره به وضعیت تأمین داروی بیماران خاص در بیمارستان‌های جنوب کرمان بیان کرد: تا حدود ۶ ماه قبل بخش تأمین دارو و ملزومات مصرفی بیمارستان‌ها در اختیار بخش خصوصی قرار داشت که در مدیریت دکتر خیرخواه این وظیفه به بخش دولتی واگذار می‌شود؛ چراکه اگر در اختیار بخش دولتی قرار بگیرد مشکل تأمین داروی بیماران خاص برطرف می‌شود.

او در ادامه تصریح کرد: به این دلیل که خرید و تأمین داروهای بیماران خاص به‌صورت نقدی صورت می‌گیرد و پیمانکاران بخش خصوص که خرید انجام می‌دادند، به‌موقع نمی‌توانستند بدهی خود را تسویه کنند در لیست سیاه شرکت‌های طرف قرارداد قرار می‌گرفتند و همین موضوع باعث می‌شد که پیمانکاران طرف قرارداد نتوانند دارو را تهیه کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصریح کرد: در همین راستا ۲ واحد داروخانه در جیرفت و یک داروخانه در کهنوج که از توانایی مالی خوبی برخوردار هستند، انتخاب شدند که داروهای بیماران خاص در این داروخانه‌ها توزیع می‌شود و بقیه بیمارستان‌ها در شهرهای جنوبی هم از ابتدای مهرماه اقدام به توزیع داروی بیماران خاص می‌کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=107791
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.