رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اعلام کرد


جان باختن ۴۹۶۷ کرمانی به دلیل کرونا| واکسیناسیون ۵۸ درصد جمعیت استان

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: نزدیک به ۲ میلیون نفر در استان واکسن دریافت کرده اند به طوری که نسبت به جمعیت هدف ۷۹ درصد و نسبت به کل جمعیت استان ۵۸ درصد جمعیت استان کرمان دوز اول واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “حمیدرضا رشیدی نژاد” ظهر امروز ۲۲ آبان ماه در یک صد و هفتمین ستاد مقابله با کرونای استان کرمان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در کرمان بیش از ۱۰۴ هزار نفر بیمار مشکوک در بیمارستان های استان بستری شدند و ابتلای ۵۵ هزار نفر آنها به لحاظ آزمایش تشخیصی کرونا، قطعی بوده است.

وی از جان باختن ۴۹۶۷ نفر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در استان کرمان از ابتدای شیوع تا کنون خبر داد و اظهار کرد: در این بازه زمانی حدود ۵۰۰ هزار تست PCR در استان انجام شده که ۲۰۰ هزار مورد آن، مثبت شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره وضعیت کنونی استان گفت: تا شب گذشته ۶۸۹ بیمار در بیمارستان های استان بستری داشتیم که ابتلای ۲۷۱ نفر آنها به لحاظ تست تشخیصی کرونا، قطعی است و ۱۴۰ نفر در آی سی یو(ICU) و ۴۸ نفر آنها تحت ونتیلاتور هستند.

وی با ابراز تاسف از روند افزایشی بستری ها در استان کرمان، اظهار کرد: در استان تعداد بیماران بستری هفته پیش نسبت به دو هفته قبل افزایش یافته و متاسفانه کرمان جزو استان هایی است که تعداد بیماران بستری آن رو به افزایش و این هشدار بسیار جدی است و باید دستورالعمل های بهداشتی را با حساسیت بیشتری رعایت کنیم.

رشیدی نژاد میزان واکسیناسیون در استان را خوب ارزیابی کرد و افزود: در شرق و جنوب استان واکسیناسیون هم طراز با استان های پیشرو نیست.

وی ادامه داد: نزدیک به ۲ میلیون نفر در استان واکسن دریافت کرده اند به طوری که نسبت به جمعیت هدف ۷۹ درصد و نسبت به کل جمعیت استان ۵۸ درصد جمعیت استان کرمان دوز اول واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان این مطلب که باید افراد بالای ۶۰ سال برای پیشگیری دوز سوم واکسن را تزریق کنند، تصریح کرد: مدیریت هوشمند محدودیت های کرونایی را باید در دستور کار قرار دهیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79773
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.