رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:


۶ نفر مجروحان از استان‌های دیگر هستند | برخی ‌بیماران ‌علائم مرگ مغزی دارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان آخرین وضعیت مجروحان حادثه تروریستی کرمان در ۱۲ بیمارستان دولتی، خصوصی و نظامی را تشریح کرد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، در حادثه تروریستی روز گذشته در مسیر گلزار شهدای کرمان تعداد زیادی از هموطنان ما مجروح و عده زیادی به شهادت رسیدند که براساس آخرین آمار اعلام شده تعداد مجروحان این حادثه ۲۸۴ نفر است که در ۱۲ بیمارستان دولتی، خصوصی و نظامی کرمان بستری هستند.

مهدی احمدی‌نژد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آخرین وضعیت مصدومان بستری در بیمارستان‌ها کرمان، اظهار داشت: روند درمانی بیمارانی که در بخش‌های مختلف ۱۲ بیمارستان خصوصی، دولتی و نظامی کرمان بستری هستند، به‌خوبی در حال انجام است.

او با اشاره به اینکه آمار ارائه شده هر لحظه در حال تغییر است، گفت: برخی از بیماران ترکش به سر آنها اصابت کرده و علائم مرگ مغزی دارند؛ اما در مجموع از ۲۱۱ بیمار پذیرش شده در بیمارستان‌ها اغلب بیماران وضعیت خوبی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه تا عصر امروز حداقل ۳۰ درصد مجروحان بستری در بیمارستان‌های کرمان ترخیص می‌شوند، ادامه داد: تمام امکانات درمانی در بیمارستان‌های کرمان فراهم است و فقط بیمارانی که خانواده آنها در شهرستان‌های دیگر هستند ممکن است به دلیل بُعد مسافت به استان‌های دیگر منتقل شوند که براساس آمار ارائه شده ۶ نفر مجروحان از استان‌های دیگر هستند که امکان دارد منتقل شوند.

او با اشاره به اینکه متخصصانی در رشته‌های جراحی، تروما، جراحی عروق و متخصص بیهوشی وارد استان شدند، افزود: این پزشکان برای کمک به کادر درمان به کرمان آمدند و نیاز بود به دلیل خستگی زیاد کادر درمان کرمان از پزشکان دیگر استان‌ها استفاده شود.

احمدی‌نژد با بیان اینکه دیشب تا صبح تمام اتاق‌های عمل ما فعال بودند البته عمل‌های جراحی اورژانسی و حیاتی ما طی چهار ساعت اول انجام شده است، گفت: بقیه عمل‌های جراحی ما هم امروز انجام می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=113383
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.