در جلسه شورای مسکن استان کرمان اعلام شد


تحویل زمین در طرح جوانی جمعیت؛ تقریبا صفر

رضا حافظی، سرپرست اداره راه و شهرسازی استان کرمان در جلسه شورای مسکن استان در خصوص واگذاری زمین‌های دولتی برای خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر گفت: کل متقاضیان ثبت‌نامی در سامانه جامع ۵ هزار و ۴۶۴ نفر هستند که از این تعداد ۵ هزار و ۴ نفر سه فرزندی و ۴۶۰ نفر دارای ۴ فرزند هستند.

به گزارش کرمان‌نو، حافظی تعداد کل قراردادهای صادره در استان برای دریافت زمین دولتی در این طرح را ۸ قرارداد اعلام کرد و گفت: ۱۶۳ پرونده نیز در گردش هستند.

یکی از برنامه‌های دولت برای تأمین مسکن اقشار جامعه واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر است. همه خانواده‌هایی که تاریخ تولد فرزند سوم آنان هم‌زمان یا پس از زمان ابلاغ قانون جوانی جمعیت یعنی از ۲۴ آبان‌ماه ۱۴۰۰ باشد مشمول این تسهیلات هستند.

زمین‌های اهدایی به خانواده‌ها رایگان است و فقط هزینه آماده‌سازی زمین بعد از دو سال تنفس به‌صورت اقساط هشت‌ساله از متقاضیان دریافت می‌شود. متقاضیان برای ثبت‌نام باید به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند.

طبق آماری که ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ اعلام شده، ۳۰۰۰ قطعه زمین در شهرهای استان یزد به خانوارهای یزدی صاحب سه فرزند و بیشتر اهدا شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=107161
1 نظر
  1. سید مهدی فروغی می گوید

    بابت هزینه آماده سازی زمین بابت زمین هدیه جمعیت جوانی ۳ فرزندی استان کرمان کلا ۴۰میلیون گرفته شده است
    گفته اند اگه نقد بدید سند الان بنام تان صادر میشود
    قسطی بعد اقساط زمین بنام شان میشود؛
    اما شهر قم اعلام کردند ۲۰۰ میلیون تومان که بابتش ۴۰۰ میلیون سفته گرفتند.

    حداقل اگر هم قراره حداکثر مبلغ اعلامی از مردم گرفته شود شفاف سازی شود ..

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.