در ساختمان استانداری کرمان انجام شد


دیدار استاندار کرمان با سفیر چین 

فداکار استاندار کرمان و  چانگ هوآ سفیر چین در ایران، امروز شنبه ۲۰ اسفند در ساختمان استانداری کرمان دیدار و گفت‌وگو کردند. استاندار کرمان در این دیدار پتانسیل‌های کرمان برای تجارت با چین را تشریح کرد.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان عصر امروز شنبه ۲۰ اسفند در دیدار چانگ هوآ سفیر چین در ایران با بیان اینکه فصل خوبی به استان کرمان سفر کرده‌اید، اظهار داشت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا میزبان خوبی برای شما باشیم.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان ظرفیت‌های متنوعی در حوزه‌های اقتصادی دارد، گفت: کرمان ظرفیت‌های بزرگ معدنی دارد که مس، فولاد و طلا از جمله این معادن است.

استاندار کرمان با بیان اینکه استان کرمان در حوزه مس رتبه پنجم دنیا را داشته و معادن بزرگ مس در کرمان وجود دارد، افزود: کرمان در سه حوزه کشاورزی از جمله در تولید محصولاتی چون پسته، خرما و صیفی‌جات فعال است.

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از 100 هزار تن محصول پسته در استان کرمان تولید می‌شود، ادامه داد: استان کرمان از نظر موقعیت جغرافیایی نیز از ظرفیت خوبی برخوردار بوده و در مسیر جاده اصلی کوریدور شرق به مرکز کشور است.

فداکار با بیان اینکه پنج فرودگاه فعال در استان کرمان وجود دارد، گفت: استان کرمان دارای سه منطقه ویژه اقتصادی در شهرهای کرمان، رفسنجان و بم است که فرودگاه در نزدیکی این سه منطقه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه روابط اقتصادی و سیاسی استان کرمان با چین توسعه پیدا کرده است، افزود: آماده هر گونه توسعه فعالیت‌های اقتصادی با چینی‌ها در استان کرمان هستیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه سفر رئیس‌ جمهور ایران به چین بسیار اهمیت داشت و همکاری بین دو کشور را افزایش داد، گفت: در استان کرمان امنیت کاملا برقرار است و ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی زیادی دارد که مردم چین می‌توانند در سفر به کرمان از آن بهره ببرند.

سفیر چین: به تمامیت ارضی ‌ایران احترام می‌گذاریم

سفیر چین در ایران با اشاره به اینکه چین همواره صلح جهانی را حفظ می‌کند، گفت: چین به‌دنبال منافع خود در منطقه خاورمیانه نیست و ما صلح را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، چانگ هوآ سفیر چین در ایران عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایران با تمام کشورهای حوزه خلیج فارس دوست صمیمی هستند و ارتباط چین با این کشورها در توسعه منطقه موثر است، اظهار داشت: تاریخ تجارت بین چین و ایران دیرینه بوده و ایران نقطه مهمی در جاده ابریشم است.

وی با بیان اینکه چین بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران در دنیا است، گفت: در سال‌های اخیر روابط چین و ایران به‌طور خیلی خوبی توسعه پیدا کرده و یک قرارداد جامع راهبردی امضا کردند؛ دو کشور در همه جوانب توسعه خوبی را در حال انجام دارند.

سفیر چین در ایران با اشاره به اینکه چین همواره صلح جهانی را حفظ می‌کند، افزود: چین به‌دنبال منافع خود در منطقه خاورمیانه نیست و ما صلح را پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور چین به عربستان سفر کرد و بعد رئیس جمهور محترم ایران به چین سفر کرد، ادامه داد: تاکید همه ما حفظ صلح و ثبات در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه چین مایل است توسعه روابط ایران و عربستان را به پیش ببرد، بیان کرد: مذاکرات بین ایران و عربستان به درخواست چین انجام شد و سه کشور چین، ایران و عربستان بیانیه مشترک صلح و همکاری امضا کردند.

سفیر چین در ایران با بیان اینکه به دلیل دستاوردهای مهم، این مذاکرات مورد توجه جهان قرار گرفت، گفت: یک پیروزی صلح و گفتگو در جهان است.

وی با اشاره به اینکه چین همواره به تمامیت ارضی کشورها از جمله ایران احترام می‌گذارد، بیان کرد: منطقه خاورمیانه نقش مهمی در توسعه صلح و ثبات در دنیا دارد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=102288
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.