پاسخ مدیر کل مالیاتی به انتقاد اصناف از مالیات


سهم مالیات اصناف در کل کشور ۸ درصد و در کرمان ۳درصد است

زینل‌پور با بیان اینکه دولت ۲۲ هزار میلیارد تومان مالیات در سال جاری برای استان کرمان تعیین کرده است گفت: ممکن است باتوجه به شرایط موجود این میزان به طور ۱۰۰ درصد محقق نشود.

گلایه اصناف کرمان طی ماه‌های اخیر از آنچه رشد میزان مالیاتشان خوانده‌اند در حالی خبرساز شده که مسئولان مالیاتی می‌گویند سهم مالیات اصناف در استان به نسبت کشور خیلی پایین‌تر و علت اصلی افزایش میزان آن نیز تغییر نحوه محاسبه و اتصال حساب‌های بانکی آنها به سامانه های مالیاتی بوده است.

حمید زینل‌پور مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان توضیح داد: مالیات‌های اصناف به این دلیل افزایش پیدا کرد که در گذشته اطلاعاتی از حساب‌های بانکی آنها در سیستم مالیاتی وجود نداشت (و محاسبه براساس شاخص های دیگر انجام می شد) اما بعد از اینکه بر اساس قانون بودجه اطلاعات حساب‌های بانکی آنها بر روی سامانه‌های مالیاتی نشست اعداد آنها مستند، شفاف و نیز البته تنها حساب‌هایی که به دستگاه‌های کارتخوان وصل بودند در سامانه ثبت شد.

زینل پور ضمن بیان اینکه سهم مالیات اصناف در کشور هشت درصد اما در استان کرمان سه درصد است گفت: اصناف از اینکه مالیاتشان نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده ناراضی بودند زیرا واحدهای صنفی به مالیات‌های سال گذشته خود نگاه می‌کنند اما به فروش خود نسبت به سال گذشته نگاه نمی‌کنند در صورتی که بر اساس فروش آنها مالیات تعیین می شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان تاکید کرد که البته در نشست های مختلف با اصناف این توضیحات به آنان نیز ارائه شده است.

وی همچنین مجموع مالیات وصول شده استان کرمان در سال گذشته را در مجموع مالیات ارزش افزوده، عملکرد و دیگر موارد ۱۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت که کرمان در این زمینه در سطح کشور پیشرو است.

زینل پور با بیان اینکه دولت ۲۲ هزار میلیارد تومان مالیات در سال جاری برای استان کرمان تعیین کرده است افزود: ممکن است باتوجه به شرایط موجود این میزان به طور ۱۰۰ درصد محقق نشود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=99456
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.