انجم‌شعاع، سرمربی فوتسال دختران مس کرمان:


فقط ۲۰ درصد قرارداد بازیکنان فوتسال دختران مس کرمان پرداخت شده

تیم فوتسال دختران مس کرمان در حالی توانست امسال با ۲۶ امتیاز در رده سوم جدول قرار بگیرد که یکی از شانس‌های صعود به سوپرلیگ فوتسال زنان است.

به گزارش کرمان‌نو، تیم فوتسال دختران مس کرمان در فصل ۱۴۰۲ توانست با ۸ پیروزی، ۲ تساوی و ۴ باخت و با ۲۶ امتیاز در ردهٔ سوم جدول لیگ برتر فوتسال زنان قرار بگیرد و شانس صعود به سوپرلیگ را داشته باشد. شانسی که البته هنوز قطعی نیست و فروردین ۱۴۰۳ دربارهٔ آن از سوی سازمان لیگ تصمیم‌گیری می‌شود. البته اخباری هم مبنی بر ادغام لیگ برتر و سوپرلیگ فوتسال زنان وجود دارد که باید دید در نهایت چه تصمیمی برای مسابقات سال آینده فوتسال زنان گرفته می‌شود. در «کرمان نو» با زینب انجم‌شعاع سرمربی جوان فوتسال مس کرمان به گفتگو نشستیم که در ادامه می‌توانید مصاحبه او را بخوانید:

سطح مسابقات امسال چگونه بود؟

امسال سطح مسابقات لیگ برتر فشرده و بالا بود. باتوجه‌به اینکه یکسری تیم‌ها امید صعود به سوپرلیگ داشتند و یکسری تیم‌ها نیز ترس افتادن سطح لیگ امسال یک جاهایی حتی از سوپرلیگ هم بیشتر بود. سوپرلیگ انگیزه‌ای نیست تیم‌ها فقط تلاش می‌کنند که همان جا بمانند؛ اما در لیگ برتر این انگیزه صعود باعث شده بود همه تیم‌ها تا آخر بجنگند.

در طول فصل همه چی خوب بود؟

خداراشکر نتایجمان خوب بود و از اول که این تیم را جمع کردیم به دنبال سکو بودیم و حتی نیم‌نگاهی به قهرمانی هم داشتیم؛ اما متأسفانه شرایطی ایجاد شد که ما را از شرایط خوب دور کرد و باعث شد به آن نرسیم.

چه مشکلاتی؟ مصدومیت یا مسائل مالی و یا اینکه حواشی؟

همه از شرایط اقتصادی و مشکلات باشگاه مس خبر دارند، امسال این باشگاه در بدترین شرایط مالی خودش بود. از نظر مالی بچه‌ها ساپورت نشدن، ۷ ماه در شرایط مسابقات بچه‌ها فقط ۲۰ درصد پرداختی داشتند که ۲۰ درصد قرارداد تیم دختران اصلاً مبلغی نیست و این موضوع خیلی روی تیم ما اثر گذاشت.

یک سری حواشی هم در این مدت بود. متأسفانه ما کرمانی‌ها چشم موفقیت یک تیم یا یک فرد را نداریم و زمانی که می‌بینیم روی یک روند خوبی می‌افتد شروع می‌کنیم به سنگ‌اندازی به سمت آن‌ها تا تیم زمین بخورد. ما امسال وقتی که چندین برد آوردیم برای خیلی‌ها این عجیب بود و شروع‌کردن به زدن تیم و خب یک جاهایی روی تیم اثر گذاشت و باعث شد ما عقب بمانیم وگرنه من قول می‌دادم که ما امسال حتی می‌توانستیم قهرمان یا حداقل نایب‌قهرمان باشیم. ما یک جاهایی انتظار حمایت‌های بیشتری داشتیم؛ اما متأسفانه افرادی که خودشان هم زن هستند بیشتر سنگ جلوی ما انداختند. تیم ما ۵ برد آورد بعد همین افرادی بودند که می‌گفتن بگذارید بازی‌های سختشان شروع شود باخت‌هایشان هم شروع می‌شود. ما نیاز به حمایت داشتیم؛ اما خیلی‌ها سعی‌کردن به تیم ضربه بزنند. ما ۹۰ درصد سفرها را با اتوبوس رفتیم و اکثر سفرها را هم کمتر از ۲۴ ساعت برای ریکاوری وقت داشتیم. بدن‌ها خسته و له باید می‌نشستیم در اتوبوس تا برگردیم. فکر می‌کنم با این وضع سومی ما شاهکار بود و قد قهرمانی ارزش داشت. بچه‌های ما از جان و معرفت مایه‌گذاشتن وگرنه بازیکنی که ساپورت مالی نشود و اصلاً ارزش و اهمیتی برای او قائل نشوند انگیزه‌ای برای بازی نخواهد داشت. یک نفر نیامد از این تیم بپرسد شما کجایین و چه کار می‌کنید.

فقط همان ۲۰ درصد قراردادها پرداخت شده؟

بله فقط ۲۰ درصد پرداخت شده و ما دنبال پول اعضای تیم هستیم. ۹۰ درصد تیم ما کاملاً بومی بود ما اگر ۲ تا بازیکن دیگر می‌توانستیم بگیریم خیلی شرایط فرق می‌کرد. با همین بازیکنان اگر حداقل یک پاداشی پرداخت می‌شد بازیکنان انگیزه می‌گرفتند؛ اما متأسفانه هیچی.

سال آینده تیم در سوپر لیگ خواهد بود؟

طی صحبتی که با سازمان لیگ داشتم متأسفانه هنوز تصمیم‌گیری نشده؛ اما احتمال خیلی زیاد تیم ما بتواند در سوپرلیگ باشد.

اخباری مبنی بر اینکه احتمال اینکه لیگ برتر و سوپرلیگ مجدد ادغام شود بود آیا امکانش وجود دارد؟

این صحبت‌ها هم بود. چون امسال دیدن سطح سوپرلیگ و لیگ برتر برابر است و حتی سوپرلیگ سطح قابل‌قبولی نداشت گفتند شاید اگر تعداد تیم‌ها را در سوپرلیگ بیشتر کنند کیفیت بالاتر برود. اما هنوز تصمیم گرفته نشده؛ اما احتمالش زیاد است یا اینکه سوپرلیگ را با ۱۲ تیم برگزار کنند یعنی ۴ تیم به سوپرلیگ صعود کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116056
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.