رئیس‌کل دادگستری استان کرمان از فروش ۶۲۱ خودرو توقیفی خبر داد


۱۰۵ میلیارد تومان به خزانه دولت واریز شد

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان گفت: با اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان و حمایت‌های قضایی به‌عمل‌آمده تعداد ۶۲۱ خودرو از پارکینگ شورای هماهنگی به فروش رفت و مبلغ ۱۰۵ میلیارد تومان به‌حساب خزانه دولت واریز شد.

 به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست کمیته حقوقی و قضائی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با تأکید بر برگزاری به‌موقع مزایده‌های الکترونیک اظهار کرد: برگزاری مزایده‌های الکترونیک یک ظرفیت است و مزایده‌های این شورا باید به سمت و سوی الکترونیک سوق داده شود و دراین‌رابطه بایستی زیرساخت‌های موردنیاز تقویت شود.

 وی افزود: باتوجه‌به تأکیدات رئیس قوه قضائیه و تعیین تکلیف خودروهای موجود در پارکینگ مرکزی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در دی‌ماه سال ۱۴۰۱ و ساماندهی این پارکینگ‌ها، بر اساس همت دستگاه قضایی، فراجا، شورای مبارزه با مواد مخدر و سایر نهادهای مربوطه این خودروها با یک کار جهادی در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعیین تکلیف شدند و بزرگ‌ترین مزایده تاریخ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور در استان کرمان رقم خورد.

 حمیدی تصریح کرد: زمانی که حکم اموال توقیفی و خودروها صادر می‌شود، کار تمام نمی‌شود؛ بلکه یک وظیفه بر زمین‌مانده و آن شناسایی اموال قاچاقچیان است.

 رئیس‌کل دادگستری استان کرمان گفت: قانون در بحث مبارزه با مواد مخدر هم تأکید بر مجازات متهمان و هم تأکید بر شناسایی اموال قاچاقچیان دارد و این بخش مکمل احکام قضایی است که نیازمند دقت و تلاش همه‌جانبه همه سازمان‌هاست و باید با محوریت دادستان‌های سراسر استان به انجام برسد.

 وی با اشاره به جلوگیری از دپوی خودروهای توقیفی در پارکینگ‌های شورای مبارزه با مواد مخدر و تضییع اموال بیت‌المال و حق‌الناس تأکید کرد: باتوجه‌به اینکه پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان کرمان وضعیت مناسبی ندارد و مسقف نیست، باید روند تعیین تکلیف خودروها ادامه یابد و در هر فصل سال یک مزایده برگزار شود و قطعاً نظارت‌های دقیق دادگستری استان کرمان بر این موضوع تداوم خواهد داشت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=108125
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.