شناسایی 56 علامت جعلی استاندارد در رفسنجان

ناهید سربازپور دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کنترل کیفیت کالای مشمول استاندارد در محل عرضه با اجرای طرح «طاها» توسط بازرسان مورد تایید در حال اجراست.

وی افزود: بازرسان این اداره با در دست داشتن کارت شناسایی به فروشگاه های سطح شهر مراجعه و کالاها را از نظر داشتن علامت استاندارد بررسی می کنند.

وی ادامه داد: بازرسان برای راستی آزمایی علامت درج شده روی بسته بندی، کد ۱۰ رقمی زیر علامت استاندارد را به ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک می زنند و پاسخ دریافتی وضعیت اصالت پروانه را تعیین می‌کند.

به گزارش مهر، سربازپور با اشاره به اینکه اجرای این طرح نه تنها در شهر بلکه در بخش ها نیز انجام می شود، بیان کرد: همکاری فروشندگان با اجرای این طرح باعث می شود کالاهای بی کیفیت شناسایی و از دسترس عموم خارج شوند.

رئیس اداره استاندارد شهرستان رفسنجان به بررسی و کنترل کیفیت کالاهای مشمول استاندارد در رفسنجان نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۵۶ علامت جعلی استاندارد شناسایی شده است که با همکاری اتحادیه ها در حال جمع آوری هستند.

سربازپور تصریح کرد: امروزه فقط داشتن علامت استاندارد کافی نیست زیرا متقلبان به اهمیت دادن مردم در هنگام خرید به وجود این علامت روی بسته بندی پی برده اند و علامت جعلی می زنند لذا عمده فروشان از اصالت پروانه استاندارد اطمینان حاصل کنند.

رئیس اداره استاندارد رفسنجان در ادامه اظهار داشت: تمامی ترازوهای طلا فروشی ها و نقره فروشی های رفسنجان در طرح کنترل دوره ای اوزان و مقیاس ها توسط شرکت مورد تایید سازمان استاندارد، مورد ارزیابی قرار گرفتند.

سرباز پور ادامه داد: براساس هماهنگی های انجام شده بین اداره استاندارد رفسنجان و روسای اتحادیه ها، مقرر شد بازرسانی با کارت شناسایی عکس دار به واحد صنفی مراجعه و ترازوهای مورد استفاده را بررسی و مورد آزمون قرار  دهند.

وی اضافه کرد: پس از بررسی و صحت عملکرد ترازو ها، بر روی ۸۹ ترازو برچسب استاندارد نصب شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=22947
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.