اقدامات عام‌المنفعه جایگزین محکومیت‌های کوتاه مدت در استان

یدالله موحد در نشست هیئت امنای ستاد دیه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه و با اشاره به اهمیت توجه به آسیب‌های اجتماعی گفت که در این راستا با درخواستی که از استاندار کرمان داشتیم تا جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی توسط معین‌های اقتصادی استان به عنوان یک تکلیف مشخص شود.
وی با اشاره به اینکه هرچه میزان آسیب‌های اجتماعی در جامعه بالاتر رود آمار زندانیان بیشتر می‌شود افزود که زیرساخت‌های قانونی لازم برای جایگزینی‌ ارائه خدمات عام‌المنفعه به جای مجازات حبس برای محکومین را در اختیار داریم.
رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه باید زمینه اجرای احکام جایگزین مجازات در نهادهای دولتی و عمومی خدمت‌رسان فراهم شود گفته متاسفانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان تا کنون در این زمینه با دستگاه قضایی همکاری لازم را نداشته و از این موضوع استقبال نکرده‌اند که جای گلایه دارد.
وی با اشاره به اینکه به دنبال برگزاری جلسه‌ برای امضای تفاهم‌نامه با سازمان‌ها و نهادهای خدمت‌رسان استان هستیم تا افرادی که محکومیت حبس کوتاه‌مدت دارند وارد زندان نشوند گفت که اقدامات عام‌المنفعه می‌تواند جایگزین محکومیت آنها شود.
موحد با بیان اینکه باید ارزیابی‌های لازم جهت برگزاری جشن‌های گلریزان با حضور خیران برگزار شود افزود ضروری است که در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=14478
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.