تامین تابلوهای گردشگری استان بر عهده میراث‌فرهنگی

فریدون فعالی همچنین گفته بود: باید اطلاع رسانی در طول سال به شیوه‌های و ابزار مختلف و مداوم در راستای رونق گردشگری استان انجام شود تا بتوانیم استان را به یک مقصد گردشگری تبدیل کنیم و نباید این برنامه‌ها مقطعی و محدود به ایام خاصی شود.
پس از این به سراغ اداره راهداری و حمل و نقل استان رفتیم تا ببینیم  این نهاد چه برنامه ‌ای برای تابلوهای گردشگری در نظر گرفته است.
راهداری فقط مجوز صادر می کند
معاون اداره راهداری و حمل و نقل شمال استان به ما گفت: اداره میراث فرهنگی باید سایت‌های گردشگری را مکان‌یابی و سپس برای ساخت تابلو تامین اعتبار کند.
اداره راهداری و حمل و نقل برای این کار  به میراث فرهنگی مجوز دهد و میراث فرهنگی هم باید  اعلام کند فرضا در فلان منطقه سه تابلو با این طرح نیاز داریم، ما  هم مجوزهای لازم برای این طرح را پیگیری و بعد صادر می‌کنیم.
عراقی زاده ادامه داد: هزینه‌ این کار بر عهده میراث فرهنگی است و اعتبار لازم باید از همین ارگان تامین شود، در وزارت راه اعتبار طراحی و نصب تابلوهای گردشگری در نظر گرفته نشده است.
راهداری فقط باید تابلو علائم راهنمایی رانندگی در جاده ها و مجتمع های خدمات رفاهی وزارت راه را در دستور کار خود داشته باشد.
جاذبه‌های نقطه‌به‌نقطه در شهرها یکی از مهم‌ترین ترفندهای جذب گردشگر و بالا بردن ماندگاری مسافر در مقصد سفر است. یک گردشگر زمانی از حضور در شهری توریستی لذت می‌برد که برای همه ساعات خود جاذبه ایده‌آل پیدا کند، پس شهرگردی یا همان گردشگری شهری یکی از ویژگی‌های مهم سفر است، اما به شرطی که مسافر بداند کجا می‌رود!
اصلی‌ترین دغدغه مسافر در سفرهایی که تاکنون به آن منطقه نرفته، این است که نمی‌داند کجا برود تا هیجان و لذت سفر را دوچندان کند. در این مواقع راهنمایی که می‌تواند به داد مسافر برسد، تابلوهای هدایت‌کننده است؛ تابلوهای راهنما، نقشه راه هستند و می‌توانند مسیر راه را به راننده نشان دهند. در حقیقت تابلوهای راهنمایی یکی از ابتدایی‌ترین نیازهای گردشگر هستند که انواع مختلفی مانند اخطاری، انتظامی و بازدارنده، مسیرنما و جهت‌نما دارد.استان ما تفرجگاه های زیبا و گردشگرپذیر، مراکز تاریخی دیدنی، سوغات و صنایع دستی برجسته و مراکز فرهنگی- اقامتی بسیاری دارد که هر یک از آن‌ها می تواند نقش مهمی در رونق گردشگری و اقتصاد منطقه داشته باشد امّا به دلیل نبود تابلوهای راهنما و معرفی نکردن مکان‌های گردشگری به مسافران، این ظرفیت حتی برای خود شهروندان هم ناشناخته مانده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=31175
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.