جمعه طوفانی در استان کرمان


طوفان استان کرمان را درنوردید | قطعی گسترده برق در شهر کرمان و رفسنجان | برخی مسیرهای ارتباطی مسدود شده است

از صبح روز جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ طوفان و گردوغبار بخش‌های مختلفی از استان کرمان را درنوردید. در همین ارتباط صبح امروز مسیرهای یزد به انار و سیرجان به شهربابک مسدود شد. شکستگی تیرهای برق و آسیب به ترانس‌های برق باعث ایجاد قطعی گسترده در برخی شهرها خصوصا کرمان و رفسنجان شده است.

تصادف در جریان طوفان شمال کرمان با یک کشته و چهار زخمی

ساعتی پس از انسداد جاده کرمان -یزد(انار-مهریز) بود که خبر رسید تصادف زنجیره‌ای در این مسیر یک کشته و چهار زخمی داشته؛ حال آنکه پلیس راه می‌گوید اندکی قبل از انسداد جاده این تصادف رخ داده است.

رییس پلیس راه شمال استان کرمان در پاسخ به پیگیری خبرنگار ایرنا توضیح داد: تصادف قبل از انسداد مسیر رخ داد که منجر به جانباختن یک نفر از سرنشینان ۲ تریلی و یک خودرو سواری طی ظهر امروز شد.

سرهنگ علی رضایی افزود: بعد از رخداد تصادف، این جاده به دلیل وزش طوفان شن و کاهش دید افقی مسدود شد.

هلال احمر کرمان نیز اعلام کرده که این تصادف زنجیره ای یک کشته و چهار مصدوم داشته است.

محل حادثه برخورد سه خودرو کیلومتر ۲۵ جاده یزد – انار و ساعت وقوع حادثه ۱۲:۲۰ گزارش شده است.

 

طوفان شن پروازهای کرمان را به تعویق انداخت

مدیرکل فرودگاه های کرمان گفت: گردو خاک و وزش باد شدید پروازهای کرمان به تهران مربوط به شرکت های هواپیمایی ماهان و زاگرس و نیز کرمان به مقصد کیش توسط شرکت هواپیمایی ماهان طی امروز (جمعه) را به تعویق انداخت.

علی جزینی زاده به خبرنگار ایرنا توضیح داد: پرواز شماره ۴۰۲۲ شرکت هواپیمایی زاگرس، پروازهای شماره ۱۰۵۰ و ۱۰۵۴ شرکت هواپیمایی ماهان به مقصد تهران و پرواز ۴۵۹۴ شرکت ماهان به مقصد کیش به دلیل گردوخاک و وزش باد شدید در کرمان با تاخیر انجام می شود.وی تصریح کرد: دید افقی حاضر ۵۰۰ متر و سرعت باد حدود ۵۰ نات از سوی هواشناسی اعلام شده که اجازه انجام پرواز را نمی دهد.به گفته جزینی زاده به محض عادی شدن شرایط جوی روال عادی پروازها از طریق پیامک به اطلاع مسافران خواهد رسید.

 

بیشترین خسارات طوفان به شبکه برق در شهرهای کرمان و رفسنجان

مدیر امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان با تشریح خسارت های طوفان گفت: تعداد ۲۵ تیر برق شکسته، سه دستگاه ترانس برق آسیب دیده و بیشترین قطعی‌ها اینک به دلیل سیم پارگی‌های شبکه در شهر کرمان و رفسنجان است که ۴۱ گروه اجرایی در حال کار برای رفع نواقص و خسارات هستند.

به گزارش روابط عمومی این شرکت، سیدجواد حسینی عصر جمعه ۱۳ بهمن با اشاره به تشکیل ستاد بحران در مرکز دیسپاچینگ این شرکت اظهار کرد: با شروع باد و طوفان در بخش‌هایی از استان کرمان از جمله مرکز استان و شهر رفسنجان، برخی از تاسیسات شبکه‌های توزیع برق دچار آسیب شد که با اعزام تمامی تیم‌های عملیاتی، خدمت رسانی گسترده برای پایداری شبکه برق شکل گرفت و تداوم دارد.

او افزود: در پی وقوع باد و طوفان توام با گرد و خاک در برخی از شهرهای شمال استان کرمان به‌ویژه مرکز استان و شهر رفسنجان، شرکت توزیع برق شمال استان فراخوان خدمات‌رسانی برای پایداری شبکه‌های برق آسیب دیده به گروه‌های اجرایی را صادر کرد.
مدیر امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شمال کرمان با اشاره به سرعت بالای وزش باد گفت: این پدیده منجر به شکسته شدن شاخه‌های درختان و در نتیجه پارگی سیم های برق، شکستگی و سقوط برخی از پایه ها و چندین دستگاه ترانس هوایی شده است.
او اضافه کرد: این خسارات در برخی از نقاط منجر به خاموشی و قطع برق شهروندان شده که با تلاش ماموران این شرکت رفع مشکلات به وجود آمده با اولویت و حساسیت ویژه در دستور کار قرار دارد و در حال انجام است.
حسینی خاطر نشان کرد: تعداد سه هزار و ۵٠ تماس مردمی نیز از ساعت ۱۰ صبح امروز جمعه در مرکز دیسپاچینگ این شرکت ثبت شده است.
او ضمن تشکر از صبوری شهروندان برای رفع ایرادهای به وجود آمده و همراهی با ماموران برق، از آنان خواست با توجه به شرایط ناپایدار جوی و جلوگیری از خطرات احتمالی برق گرفتگی و هر گونه حادثه دیگر، از نزدیک شدن به شبکه ها و تاسیسات برق خودداری کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=114808
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.