هوای شرق استان در شرایط خطرناک؛


غلظت آلایندگی بیش از سه برابر حد مجاز است

داده‌های سامانه پایش هوا نشان می‌دهد هوای مناطق شرقی استان از شامگاه دوشنبه با هجوم گردوغبار در بیشتر نقاط در شرایط خطرناک و بسیار ناسالم تنفسی قرار گرفت. باتوجه‌به اینکه شاخص کیفی هوا بیش از حد مجاز قرار دارد تمامی مراکز آموزشی، مدارس، ادارات و نهادهای دولتی تعطیل شد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، بنا بر گزارش سامانه پایش کیفی هوای کشور، صبح روز سه‌شنبه شاخص کیفیت هوا در شهرستان‌های شرقی استان کرمان در وضعیت خطرناک و بسیار ناسالم قرار دارد و غلظت آلایندگی بیش از سه برابر حد مجاز است.
در سامانه پایش کیفی هوای کشور، ایستگاه پایش آلودگی هوای ریگان به دلیل خرابی، داده‌ای را نشان نمی‌داد که حمزه ابراهیمی رئیس اداره محیط‌زیست این شهرستان دراین‌خصوص گفت: وضعیت هوای ریگان مناسب است؛ ولی در شهرستان مجاور (گُنبکی) گردوغبار وجود دارد.
او بیان کرد: دستگاه پایش کیفی هوای شهرستان ریگان حدود ۱۴ روز است که به دلیل خرابی یک قطعه داده‌ای را نشان نمی‌دهد و اعلام کرده‌ایم که با هماهنگی اداره کل برای تعمیر کمک کند.
ایستگاه پایش کیفی هوای فهرج نیز در سامانه پایش کیفی هوای کشور اینک عدد ۲۳۴ یعنی بسیار ناسالم و دستگاه بم نیز عدد ۳۴۳ یعنی بسیار خطرناک را نشان می‌دهند.
شهرستان نَرماشیر نیز از سیستم پایش کیفی هوا برخوردار نیست و داده‌های خود را از شهرستان بم دریافت می‌کند.

گردوغبار بم را به تعطیلی کشاند

فرماندار بم دراین‌خصوص گفت: باتوجه‌به اینکه شاخص کیفی هوا بیش از حد مجاز و در حالت خطرناک قرار دارد تمامی مراکز آموزشی، مدارس، ادارات و نهادهای دولتی تعطیل شد.
محمد برزنگ اظهار داشت: باتوجه‌به اعلام اداره حفاظت محیط‌زیست، علوم پزشکی و هواشناسی مبنی بر افزایش شاخص آلایندگی‌های هوا در این شهرستان و همچنین پایداری آن بر اساس تصمیم کارگروه شهرستانی شرایط اضطرار، تعطیلی نهادهای دولتی، مدارس و ادارات تصمیم‌گیری و اعلام شد.
او ادامه داد: مراکز امدادی، درمانی، انتظامی (واحدهای انتظامی) تعطیل نیستند و این محدودیت کاری برای بخش خصوصی، بانک‌ها، صداوسیما و مراکزی که از قبل وقت رسیدگی به امور شهروندان داده‌اند نظیر مراجع قضایی و دستگاه‌های خدماتی بر عهده بالاترین مقام مربوطه آنهاست.
برزنگ بیان داشت: ریزگردها و گردوغبار شرایط شهرستان را بسیار خطرناک کرده که از همشهریان تقاضا می‌شود از منزل خارج نشود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116227
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.