مدیرعامل شرکت آبفا استان:


۴۴ صنعت آب‌بر در استان کرمان شناسایی شد

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان، گفت: ۴۴ صنعت آب‌بر در استان کرمان شناسایی شده است که ۷۷ میلیون مترمکعب مصرف آب این صنایع در سال است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، علیرضا عبدیان صبح امروز در آیین امضا تفاهم‌نامه همکاری سرمایه‌گذاری در احداث تأسیسات فاضلاب بین شرکت ملی صنایع مس ایران و شرکت آب و فاضلاب استان کرمان که با حضور محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان و امیر خرمی‌شاد، مدیرعامل شرکت ملی مس ایران در دفتر استاندار کرمان برگزار شد با بیان اینکه پساب، یک آب غیرمتعارف پایدار است، اظهار داشت: استفاده از این آب برای صنعت مفید است.

 او افزود: با پیشنهاد دولت و تصویب مجلس مقرر شد که آب موردنیاز صنایع آب‌بر به جز صنایع غذایی، بهداشتی و آشامیدنی از پساب و آب نامتعارف تأمین شود و صنایعی که می‌توانند از آب نامتعارف استفاده کنند.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با بیان اینکه صنایعی که بالای ۱۰ لیتر بر ثانیه مصرف آب دارند شناسایی شده‌اند، ادامه داد: ۴۴ صنعت در استان کرمان بالای ۱۰ لیتر بر ثانیه مصرف آب دارند که ۷۷ میلیون مترمکعب مصرف آب این صنایع در سال است.

 او بیان کرد: بر اساس سیاست‌گذاری انجام شده قرار شد که آب این صنایع از محل ۴۵ میلیون مترمکعب آب غیرمتعارف از محل آب انتقالی از خلیج‌فارس به کرمان و ۱۹.۵ میلیون مترمکعب آن از محل پساب شهرها دیده شود.

 عبدیان با اشاره به اینکه پنج شهر رفسنجان و ۲۸ روستای آن، رابر، شهربابک، خرسند و خاتون‌آباد ۱۵ میلیون مترمکعب پساب دارند، گفت: بعد از اجرای فاضلاب این شهرها پساب آن در اختیار شرکت ملی مس قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=113989
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.