استاندار کرمان در اولین یادواره شهدای عشایر:


۱۲ درصد شهدای عشایر کشور به استان کرمان تعلق دارند

استاندار کرمان گفت: «جمعیت عشایری استان ۱۱۰ هزار نفر است که این جمعیت عشایر نسبت به جمعیت کل استان کرمان معادل ۳.۴ درصد است این در حالی است که ۱۲۰۰ شهید از ۶۵۰۰ شهید استان کرمان که تقدیم انقلاب اسلامی شده است.»

دکتر “محمد جواد فدایی”پیش از ظهر امروز سوم بهمن ماه در اولین یادواره ۱۲۰۰ شهید عشایر استان کرمان در مصلی شهرستان جیرفت با اشاره به جایگاه عشایر در همه عرصه های انقلاب اسلامی افزود: عشایر جمعیتی پرتلاش و زحمتکش هستند که نه تنها هیچ باری را بر دوش جامعه نمی گذارند، بلکه در اقتصاد کشور نیز نقش بسزایی دارند.

وی افزود: عشایر در حفظ مرزهای کشور، وحدت و یکپارچگی جامعه نقش ویژه ای داشتند و در حوزه شهادت، خدمت به انقلاب اسلامی و مشارکت در دفاع مقدس نقش مهم و ارزنده ای را ایفا کرده اند.

استاندار کرمان تصریح کرد: جمعیت عشایری استان  ۱۱۰ هزار نفر است که این جمعیت عشایر نسبت به جمعیت کل استان کرمان معادل ۳.۴ درصد است این در حالی است که ۱۲۰۰ شهید از ۶۵۰۰ شهید استان کرمان که تقدیم انقلاب اسلامی شده است، مربوط به این قشر بوده و بیش از ۱۸ درصد از شهدای استان کرمان از خانواده عشایر هستند.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با این توضیح که عشایر بیشتر از سهم خودشان در دفاع از کشور در دوران دفاع مقدس حضور داشتند که جای مباهات است افزود: عشایر استان کرمان نسبت به جمعیت عشایری کشور نیز در همه عرصه ها نقش ارزنده ای داشته اند، اگرچه ۹ در صد جمعیت عشایری کشور در استان کرمان هستند اما ۱۲ درصد شهدای عشایر کشور به استان کرمان تعلق دارند.

وی با بیان روایتی از پیامبر اکرم(ص) در باب جایگاه شهید و شهادت افزود: «هر کار نیکی که شما تصور کنید کاری بالاتر از آن وجود دارد تا زمانی که فردی در راه خدا شهید می شود و بعد از شهادت هیچ کار خوبی دیگر در درگاه خداوند وجود ندارد» که باید توجه  داشته باشیم که شهادت این جایگاه را دارد.

فدایی اظهار کرد: شهادت هدف نیست و هیچ کدام از شهدای ما شهادت را هدف نداشتند بلکه یک وسیله ارزشمند برای اجرای حق و عدالت است و شهید کسی است که با نثار جان خود فساد را ریشه کن می کنند و این مهم است و باید به این نکته توجه کنیم که شهادت برای جاری شدن حق و عدالت است و نباید این مهم را فراموش کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=40980
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.