بهره‌مندی ۱۱۴ هزار مشترک کرمانی از مزایای برق امید

مدیر دفتر نظارت برخدمات مشترکان شرکت توزیع برق شمال استان کرمان گفت: ۱۱۴ هزار مشترک در شمال استان مشمول استفاده از طرح برق امید شدند.

به گزارش کرمان نو، نسرین نژاد غلامعلی، مدیر دفتر نظارت برخدمات مشترکان شرکت توزیع برق شمال استان کرمان با اشاره به اجرای طرح برق امید ازنیمه مهرماه پارسال در کشور گفت: در این طرح که به عنوان یکی از دستاورد‌های دولت دوازدهم در مدیریت مصرف انرژی برق است هزینه برق مشترکان مناطق سردسیر با مصرف زیر ۸۰ کیلووات و مشترکان مناطق گرمسیر با مصرف زیر ۴۰۰ کیلووات ساعت مشمول تخفیف صدردرصدی می‌شوند.

او با بیان اینکه مشترکان برق به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پر مصرف تقسیم می‌شوند افزود: از زمان شروع طرح برق امید در سال گذشته تا پایان اسفندماه، حدود ۱۱۴ هزار مشترک کم مصرف، از مزایای این طرح بهره‌مند شدند و تعداد ۳۷۰ هزار قبض برای مشترکان با مصرف زیاد صادرشده است.

نژاد غلامعلی تصریح کرد: مشترکان با مصرف برق بالا اگر تا شش ماه مصرف برق خود را کاهش ندهند با ۱۰ درصد جریمه در هزینه برق مواجه می‌شوند.

مدیر دفتر نظارت برخدمات مشترکان شرکت توزیع برق شمال استان کرمان با بیان اینکه تعداد مشترکان برق که حداقل یک بار مشمول بهره مندی از مزایای برق امید شدند ۱۱۴ هزار مشترک بوده است بیان داشت: از این تعداد ۸۰ هزار مشترک شهری و ۳۳ هزار مشترک برق روستایی هستند.

او قبوض صادره برای مشترکان کم مصرف را ۱۴ درصد، مشترکان خوش مصرف ۴۸ درصد و پرمصرف ۲۷ درصد اعلام کرد.

نژاد غلامعلی با ابراز رضایت از همکاری مشترکان در مدیریت مصرف انرژی برق گفت: در مجموع ۲۱ درصد مشترکان برق شمال استان کرمان از مزایای طرح برق امید بهره‌مند شدند.

مدیردفتر نظارت بر خدمات مشترکان شرکت توزیع برق شمال استان کرمان تاکید کرد: تغییر نگرش و باور مصرف کنندگان برق خانگی به استفاده صحیح از منابع انرژی و حفظ محیط زیست با استفاده از ساز و کار‌های تشویقی و بازدارنده از اهداف اصلی طرح امید برق محسوب می‌شود.

او افزود: طرح برق امید با استفاده از مولفه‌های تشویقی با هدف توسعه و گسترش فرهنگ بهینه مصرف در جامعه زمینه ساز توسعه و آبادانی صنعت برق استان خواهد شد.

نژاد غلامعلی تصریح کرد: خانوارها، والدین و فرزندان جزو جامعه هدف طرح برق امید هستند که از طریق رسانه‌ها و همچنین آموزش‌های لازم با مزایا این طرح آشنا می‌شوند و به اقتصاد کشور کمک می‌کنند.

او ادامه داد: سیاست کاهش مصرف برق با مشارکت شرکت‌های خدمات انرژی و استارت آپی را دنبال می‌کنیم که اشتغالزایی نیز در پی دارد.

نژاد غلامعلی گفت: همچنین مشترکان با نصب مولد برق خورشیدی در پشت بام منازل خود می‌توانند مصرف برق خود را کاهش دهند به عنوان مثال یک مولد برق خورشیدی کوچک حداقل ۲۰ درصد مصرف مشترکان پر مصرف را کاهش می‌دهد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69398
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.