رئیس پلیس راه شمال کرمان


رانندگان مراقب لغزندگی جاده‌ها باشند

رئیس پلیس راه شمال کرمان گفت: با توجه به شروع بارش‌ها،جاده‌های استان لغزنده شده و لازم است رانندگان به هشدار‌ها و توصیه‌های پلیس توجه کنند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی رضایی گفت: باتوجه‌به گزارش هواشناسی، در محورهای رباط رفسنجان، گلبافت و محورهای کوهستانی تا ساعت ۱۸ بارش برف پیش‌بینی‌شده و در تمام محورهای کوهستانی لغزندگی محورها را تا فردا داریم.

او افزود: باتوجه‌به لغزندگی محورها، رانندگی با سرعت مطمئنه، بهترین حالت حرکت در جاده‌های لغزنده است؛ چرا که بسیاری از تصادفات در این شرایط به علت سرعت غیرمطمئنه رخ می‌دهد.

رضایی اظهار کرد: رانندگان وسایل نقلیه‌ای که در پشت سر وسیله نقلیه جلویی حرکت می‌کنند، موظف‌اند فاصله مناسبی را برای جلوگیری از تصادف حفظ کنند؛ زیرا زمان توقف در یک جاده لغزنده بیشتر از زمان توقف در جاده خشک است.

او تصریح کرد: خودداری از تغییر مسیر ناگهانی، توجه به جلو، داشتن زمان و مسافت بیشتر هنگام سبقت، روشن نگه‌داشتن چراغ‌های جلو با نور پایین، صبوری و اجتناب از عجله از موارد مهمی است که باعث افزایش ایمنی در جاده‌های لغزنده می‌شود.

رئیس پلیس‌راه شمال استان کرمان گفت: در زمان بارندگی و لغزنده شدن راه‌ها سرعت کاهش می‌یابد و باعث کندی حرکت می‌شود؛ بنابراین رانندگان باید با مدیریت زمان بین مبدأ و مقصد و پرهیز از ارتکاب هرگونه تخلف، سفر خود را انجام دهند.

رضایی با اشاره به بارش برف در استان و لغزنده بودن سطح جاده‌ها، از رانندگان خواست تا به هشدارهای پلیس توجه کنند.

او افزود: ضرورت دارد رانندگان قوانین و مقررات را بیش‌ازپیش رعایت کنند و قبل از سفر به توصیه‌های ایمنی توجه کامل داشته باشند و از وضعیت محورها مطلع شوند.

رضایی با تأکید به‌همراه‌داشتن زنجیرچرخ برای تردد در محورهای مواصلاتی، تصریح کرد: باتوجه‌به لغزنده بودن سطح جاده‌ها در مواقع یخ‌زدگی و بارندگی، رانندگان به جد از سرعت غیرمجاز و حرکات مخاطره‌آمیز خودداری کنند.

رئیس پلیس‌راه شمال استان کرمان به شهروندان توصیه کرد، اگر قصد خارج‌شدن از شهر و استان را دارند، حتماً خودروی خود را بازدید و از ایمن بودن تجهیزات اطمینان حاصل کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=115836
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.