توقف انتشار آمار در سازمان پزشکی قانونی کرمان


آمار وبگاه پزشکی قانونی مربوط به ۱۴۰۱ است

انتشار آمار در وبگاه سازمان پزشکی قانونی استان کرمان متوقف شده است. سازمانی که بایستی متولی آمار در بخش سوانح رانندگی و فوتی‌های نوروز به‌عنوان کلیدی‌ترین آمار سال باشد، به‌روزترین خبرش مربوط به ۱۲ اسفند و اسامی شهدای حادثه تروریستی کرمان است.

به گزارش کرمان‌نو، بخش اطلاعات آمار این وبگاه در ۲ سال قبل مانده. آخرین اطلاعات حوادث رانندگی که در این وبگاه بارگذاری شده است، مربوط به آمار حوادث رانندگی ۶ماهه اول سال ۱۴۰۱ است. آمار فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی نیز برای یک سال قبل‌ترش یعنی فوتی‌های حوادث رانندگی سال ۱۴۰۰ است. 

در شرایطی که سازمان پزشکی قانونی آماری از فوتی‌های تصادفات منتشر نکرده، پلیس راهور و علوم پزشکی کرمان هر کدام به‌صورت جداگانه آماری متفاوت را ارائه دادند. البته در آمار علوم پزشکی قید شده که آمار فوتی تصادفی بر اساس اطلاعات ثبت شده در اورژانس‌های پیش بیمارستانی و بیمارستانی استان تنظیم شده و متولی اصلی اعلام آمار متوفیان حوادث ترافیکی، اداره کل پزشکی قانونی است. 

متولی اصلی هنوز هیچ آماری منتشر نکرده است. بااین‌حال آمار پلیس راهور از کاهش حجم فوتی‌های تصادفات نوروزی خبر می‌دهد و آمار علوم پزشکی افزایش قابل‌توجه فوتی‌ها نسبت به سال گذشته را تأیید می‌کند.انتشار آمار توسط پزشکی قانونی در حوزه‌های مختلف زیر مجموعه این اداره کل می‌تواند توسط کارشناسان و روزنامه‌نگاران برای تحلیل وضعیت جامعه مورداستفاده قرار گیرد و نقش بازدارندگی و فرهنگ‌سازی خواهد داشت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116573
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.