واکنش مددجوی نابینای بهزیستی استان کرمان به اظهارات مدیرکل بهزیستی:


احتمالا جواب مدیرکل توسط کارشناسی تنظیم شده و نظر ایشان نیست

محمد فکری فرد نابینایی که چندی پیش با «کرمان‌ نو» گفتگویی داشت و خواسته‌هایی را از اداره بهزیستی استان کرمان مطرح کرده بود در جواب اظهارات وحیدزاده مدیرکل بهزیستی استان گفت:«بعید است که آقای وحیدزاده آن اظهارات را در رابطه با قوانین خودشان کرده باشند و احتمالا کارشناسی متن را تنظیم کرده است.»

به گزارش کرمان‌نو، در تاریخ ۲۳ مهر ۱۴۰۲ به‌مناسبت روز جهانی عصای سفید با یک فرد نابینا مصاحبه‌ای را انجام دادیم و ایشان خواسته‌های خود را از اداره کل بهزیستی استان کرمان مطرح کردند و در مقابل جواب مدیرکل بهزیستی استان کرمان را گرفتیم.

در همین ارتباط فرد نابینا جوابیه‌ای در پاسخ به اظهارات مدیرکل بهزیستی استان کرمان ارسال کرده است که در ادامه می‌خوانید:

مدیر محترم پایگاه خبری «کرمان نو»

با سلام

احتراماً ضمن سپاسگزاری از جنابعالی و همکاران محترمتان که به مناسبت ۲۳ مهرماه برابر با ۱۵ اکتبر روز جهانی عصای سفید (نابینایان) یادی از این قشر نیازمند به مساعدت‌های فرهنگی و اجتماعی کرده‌اید که انشاالله این روحیه تداوم یابد.

در مصاحبه‌ای که با اینجانب محمد فکری‌صفری‌زاده از نابینایان به عمل‌آورده‌اید بنده سه خواسته را مطرح کردم که پاسخ بهزیستی به هر سه آنها منفی اما خلاف مقررات خود سازمان است. جناب آقای دکتر وحیدزاده که از فرهیختگان بوده و در حوزه اجتماعی صاحب‌نظر است بعید به‌نظر می‌آید که آن اظهارات را دررابطه‌با قوانین، خودشان کرده باشند. به‌احتمال‌قوی این متن که در شماره ۲۳ مهرماه کرمان‌نو منتشر گردیده است اظهارات شخصی ایشان نبوده و احتمالا کارشناسی متن را تنظیم کرده است؛ اما درهرصورت به‌عنوان نظر مدیرکل محترم بهزیستی منتشر شده ایشان فرموده‌اند که (به کسی که کد بیمه داشته باشد؛ یعنی حقوق‌بگیر است سازمان کمک مالی نمی‌تواند بکند) دستورالعمل‌های سازمان امروزه خوشبختانه محرمانه نبوده و در دسترس عموم از جمله مطبوعات است.

در همه دستورالعمل‌ها پرداخت کمک مستمر یعنی مستمری ماهانه به معلولین شاغل ممنوع است؛ زیرا یک نفر نمی‌تواند هم‌زمان از دو صندوق دولت پول دریافت کند؛ اما دررابطه‌با سایر خدمات ازجمله کمک‌هزینه ساخت مسکن، خرید مسکن، تعمیرات مسکن، مناسب‌سازی مسکن و تبدیل به احسن مسکن مانعی ندارد پرداخت وام اشتغال و شهریه دانشجویی به فرزندان معلولین نیز بلامانع است.

به‌عنوان‌مثال دستورالعمل پرداخت تسهیلات اشتغال به پیوست ارسال می‌نمایم که در تبصره ۴ با صراحت ذکر شده است که فرزندان معلولینی که حقوق‌بگیر و یا مستمری‌بگیر هم هستند می‌توانند از تسهیلات اشتغال به‌شرط تعهد مراقبت از فرد معلول استفاده نمایند در همین دستورالعمل نوشته شده است که فرد وام‌گیرنده یعنی فرزند معلول جهت دریافت وام، بیمه نباید باشد. یعنی حقوق‌بگیر نباشد درحالی‌که ایشان در اظهاراتشان سهواً” یا عمداً” فرمودند که فرد معلول و همسرشان از جمله مستقیماً” به همسر بنده که شاغل است اشاره فرموده‌اند در حالی که اصلاً” جزو شرایط در دستورالعمل پیوست نمی‌باشد؛ لذا استدعا دارم با عنایت به قانون مطبوعات مقرر فرمائید که در همان صفحه و همان ستون این جوابیه مندرج فرمایند.

 با تشکر و احترام

 محمد فکری صفری زاده

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=110264
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.