وحیدزاده مدیرکل بهزیستی استان در اختتامیه اولین المپیک ویژه ایران در کرمان:


افراد دارای معلولیت ذهنی نیاز بیشتری به هم‌افزایی برای حضور در اجتماع دارند

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اهمیت حضور افراد دارای معلولیت ذهنی در اجتماع گفت: افراد معلول ذهنی نیاز بیشتری به هم‌افزایی ما دارند تا ما در بخش دولتی، غیردولتی و خانواده با همکاری هم این افراد را به اجتماع بیاوریم.

به گزارش کرمان‌نو، المپیک ویژه ایران و اولین دوره بازی‌های المپیک ویژه ایران در کرمان در حالی به میزبانی انجمن آوای فرشتگان امید کارمانیا برگزار شد که این المپیک برای اولین‌بار در کرمان برگزار شده بود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان در اختتامیه این المپیک گفت: رسالت سازمان بهزیستی حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت است. افرادی که در حدود ۱۰ تا ۱۳ درصد هر جامعه‌ای را تشکیل می‌دهند و در کرمان نیز حدود ۶۳ هزار پرونده افراد دارای معلولیت را خدمت‌دهی می‌کنیم.

وحیدزاده افزود: تعدادی از این افراد معلولیت ذهنی دارند. تاریخچه‌ای که ما از نحوه برخورد با افرادی که معلولیت ذهنی داشتیم درست نبوده و ارزیابی‌های گذشته ما نشان می‌دهد که خانواده‌ها تمایلی به بردن این بچه‌ها در اجتماع نداشتند؛ اما اکنون بهتر شده و این‌گونه مراسمات می‌تواند کمک کند.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اهمیت توجه به افراد دارای معلولیت ذهنی گفت: المپیک ویژه و برنامه‌هایی مانند آن شرایطی را ایجاد می‌کند که بچه‌های دارای معلولیت ذهنی ارتباط برقرار کنند و این بچه‌ها نیز بتوانند ارتباط برقرار کنند.

وحیدزاده ادامه داد: یکی از مشکلات این افراد طردشدگی در اجتماع است. گاهی خودمان و گاهی نیز اجتماع و خانواده‌ها باعث این فاصله می‌شود. اما ما باید شرایط را فراهم کنیم تا این افراد در اجتماع قرار بگیرند و بتوانند ارتباط برقرار کنند. برچسب‌هایی که زده می‌شود را ما و خانواده‌ها باید برطرف کنیم اینکه بگوییم این بچه‌ها معلول ذهنی هستند پس حق زندگی ندارند درست نیست. اتفاقاً افراد معلول ذهنی نیاز بیشتری به هم‌افزایی ما دارند تا در بخش دولتی و غیردولتی و خانواده با همکاری هم این بچه‌ها را به اجتماع بیاوریم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=114727
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.