پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان:


 حدود یک‌ششم اعتبارات سفر رئیس‌جمهور تا شهریور به استان می‌رسد

 مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه ۶۰ میلیارد از اعتبارات استانی تا پایان شهریور به استان می‌رسد، گفت: بخش زیادی از این بودجه سهم جنوب و شرق استان خواهد بود.

به گزارش کرمان‌نو، مدیرکل ورزش و جوانان استان روز چهارشنبه ۱۸ مرداد در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه از ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس‌جمهور تا پایان شهریور ۶۰ میلیارد آن به استان می‌رسد گفت: کرمان ۵اُمین استان برتر در کشور از نظر بودجه اختصاص‌یافته شده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور است و بودجه خوبی در نظر گرفته شده است که بخش زیادی از این بودجه سهم جنوب و شرق استان خواهد بود.

او ادامه داد: ۳۰ پروژه ورزشی در هفته‌ی دولت افتتاح خواهیم کرد که ان‌شاالله بتواند به توسعه ورزش کمک کند.

باید برای مدال‌آوری برنامه‌ریزی کنیم

مدیرکل ورزش و جوانان درمورد بازی‌های آسیایی پیش‌رو گفت: بحث بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی را در پیش داریم که لیست آن بسته شده استان کرمان در این مسابقات ۱۹ ورزشکار و مربی خواهد داشت. امیدواریم همانطور که در آمار سهمیه تعداد ورزشکار خوبی داریم ان‌شاءالله در کسب مدال هم موفق باشند و هم برای کرمان و هم کشور افتخارآفرین باشند.

پاریزی در مورد ورزش قهرمانی با بیان اهمیت ویژه برنامه‌ریزی برای مدال‌آوری گفت: در حوزه‌ی ورزش قهرمانی ورزشکاران زیادی در حوزه‌های المپیک و پارالمپیک و پاراآسیایی داریم. برای اینکه بتوانیم در بخش مدال‌آوری هم موفق باشیم نیاز به برنامه‌ریزی برای کسب مدال داریم.

او ادامه داد: به دنبال این هستیم بتوانیم به توازن برسیم تا برای المپیک ۲۰۲۸ حداقل بتوانیم سهمیه در ورزش‌های مختلف داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: در حوزه‌ی قهرمانی در پارالمپیک ۲۰۲۱ توکیو که با یک سال تاخیر انجام شد ۴ ورزشکار و یک مربی در این رقابت‌ها داشتیم و آورده‌ی این مسابقات برای کرمان و کشور ۲ مدال طلا و ۱ نقره بود.

او ادامه داد: در حال حاضر ۲ سهمیه از استان کرمان برای پارالمپیک پیش‌رو قطعی شده و امیدواریم این تعداد افزایش یابد. 

۴۵ هزار ورزشکار سازمان‌یافته زن در استان

پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اهمیت حضور بانوان در ورزش گفت: در بخش بانوان نگاه ما در این چند سال نگاه خاص و ویژه بود، براساس مطالعاتی که انجام شده بحث ورزش قهرمانی در کرمان برای بانوان با تمام محدودیت‌ها شرایط بهتری نسبت به آقایان دارد و تقریباً این پیشرفت ۵۰ درصد رشد بیشتری داشته است.

او ادامه داد: ما در کرمان ۲۳ رشته ورزشی در بخش بانوان داریم. از ۱۲۰ هزار ورزشکار سازمان‌یافته ما ۴۵ هزار ورزشکار سازمان‌یافته زن هستند که اگر توجه بیشتری صورت بگیرد حتماً رشد بهتری خواهیم داشت.

پاریزی در پایان با مهم دانستن بحث المپیاد استعدادهای برتر ورزش گفت: یکی از بحث‌های مهم بحث المپیاد استعدادهای برتر ورزش است که کمتر توجه به آن شده، اگر قرار است ما ورزشکارانی را در حوزه ملی داشته باشیم باید برنامه‌ریزی خود را از ورزش‌های پایه انجام دهیم.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=107390
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.