مدیرکل ورزش و جوانان کرمان:


سیاسیون از ورزش کرمان نفع می‌برند

 مدیرکل ورزش و جوانان کرمان با بیان اینکه برخی کارشناسان معتقدند با حذف باشگاه‌ها ورزش استان توسعه می‌یابد گفت: چقدر این موضوع بد است؛ زمانی که در مجموعه یک باشگاه ورزشی شفافیت و سلامت نباشد، رضایت‌مندی هم نیست.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، میثم پاریزی با بیان اینکه اگر موفقیتی برای ورزشکاران کرمانی حاصل شده با ریاضت خود ورزشکاران بوده است، افزود: اینکه برخی بازیکنان را با هزینه ده‌ها میلیاردریالی به استان بیاورید و وسط آن رابطه ناسالم وجود داشته باشد، حال مردم را بد می‌کند.

او با بیان اینکه باشگاه‌ها باید اعتماد را به جامعه برگردانند و مسائل را شفاف‌سازی کنند اظهار داشت: من مدعی نیستیم خودم ۱۰۰ درصد خوب عمل کردم؛ اما متناسب با داشته‌ها برای استان اقداماتی انجام شده لذا ترکش‌های انتقادها به سمت این اداره کل نسبت به باشگاه‌ها کمتر است.

سیاسیون از ورزش کرمان نفع می‌برند

پاریزی در ادامه با طرح این پرسش که ورزش مس (شرکت ملی مس) چه بازنگری طی این سال‌ها در رشته‌های ورزشی خود انجام داده؛ گفت: برخی مسائل را نمی‌توانم بازگو کنم؛ اما افراد ذی‌نفعی وجود دارند و یک فرد به‌خاطر انتفاع خود باعث می‌شود که رقم بالایی در ورزش هزینه شود و در مقابل ورزش استان را تحت شعاع قرار می‌دهد که این موضوع به مسائل انتخاباتی نیز ربط پیدا می‌کند.

او ادامه داد: دوستان سیاسی با وجود احترامی که برای آنان قائلم، در جایگاه افرادی هستند که از بلوغ سیاسی برخوردارند؛ منکر فعالیت سیاسی نمی‌شویم؛ اما انتظار جامعه ورزش این است که سیاسی‌کاری صورت نگیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بیان کرد: شعور سیاسی و بینش اجتماعی لازمه‌ای برای مدیران است؛ اما سیاسی‌کاری‌ها اثراتی همچون وضعیت کنونی را رقم می‌زند و دقت نظر در نوع رفتار و عملکرد، فضایی را فراهم می‌کند که افراد سیاسی باری را از دوش بردارند و این موضوع نباید برعکس باشد.

او افزود: تعهداتی در کشمکش سیاسی درون استان کرمان ایجاد شده که تبعاتی به همراه داشته است؛ در این زمینه چرا نباید شهر کرمان فضای نشاط عمومی داشته باشد و مردم بتوانند از آن لذت ببرند؟

ضعف مس مربوط به حوزه مدیریتی است

پاریزی با اشاره به علت‌های انتخاب تیم‌ها توسط یک مدیرعامل گفت: آیا آمایش، استعدادسنجی، ظرفیت‌سنجی و پیشینه ورزش استان و کشور برای شما مهم است؟ ضعف باشگاه‌های مس بیشتر در حوزه مدیریتی است و فضای فعلی ورزش استان را فقط با کار مدیریتی می‌توانیم به آرامش برسانیم.

او یادآور شد: متأسفانه توصیه‌هایی به دوستان می‌شود، سلایق سیاسی مختلفی وجود دارد؛ اما مدیر نباید سلیقه شخصی را در حوزه کاری اعمال کند.

آیا در مدیریت عالی ورزش شرکت مس فساد وجود دارد؟

 مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در خصوص مطالب مطرح شده در مورد تخلفات سطح کلان مدیریت ورزشی شرکت مس نیز گفت: منکر این موضوع نمی‌توانیم بشویم؛ زیرا هر جا پول باشد، فساد هم هست و افراد بومی در صنایعی کار می‌کنند که در مقطعی دلسوز ورزش استان نیستند و اینکه بنده برای نفع خودم ظرفیت بزرگی را ببخشم، کار خوبی نیست.

باشگاه مس مجوز ندارد

او در پاسخ به نداشتن مجوز باشگاه صنعت مس کرمان گفت: باشگاه مس در این اداره کل مجوزی ندارد درحالی‌که نظارت‌ها از طریق همین مجوزها صورت می‌گیرد و در این زمینه مکاتباتی هم با سازمان لیگ داشته‌ایم.

پاریزی ادامه داد: من با سه استاندار کار کردم و با هر سه استاندار نیز بحث باشگاه‌ها را مطرح کرده‌ام.

هزینه باشگاه‌ها از جیب سهام‌داران است

او در پاسخ به اینکه آیا ورزش مسئولیت اجتماعی است؟ گفت: باشگاه‌های ورزشی از جیب سهام‌داران هزینه می‌کنند و در مجمع‌عمومی یک شرکت حضور داشتم که مواردی آنجا اعلام می‌شود و از اعضا مصوبه و رضایت دریافت می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان کرمان ادامه داد: ورزش به‌عنوان مسئولیت اجتماعی طرح موضوع می‌شود تا سلامت و نشاط اجتماعی در استان ایجاد کند.

چرا مشکلات ورزش کرمان رفع نمی‌شود؟

او در پاسخ به این پرسش که «چرا مشکلات ورزش استان رفع نمی‌شود؟ وضعیت باشگاه‌های مس اسفناک است؛ اما مدیرکل ورزش و جوانان و برخی مسئولان در مقابل آن سکوت کرده‌اند؟ جلو بیایید تا رسانه هم دنبال شما باشد» گفت: وضعیت باشگاه‌های مس دغدغه ورزش استان است و درگذشته هم اعلام کردیم که باشگاه‌ها از رفتار هیجانی پرهیز کنند؛ صنعت استان توسعه نامتوازن دارد؛ اما برخی صنایع خود را صاحب صنعت می‌دانند، گرچه آن را جزو مدیریت صنایع نمی‌دانم.

پاریزی تأکید کرد: افرادی در حوزه مدیریت صنعتی، توانمند به شمار می‌روند که از زمین خالی ظرفیت ایجاد کردند، آنان کار و تلاش کردند و با نگاه توسعه و رفع آسیب اجتماعی ظرفیت‌هایی در مناطق ایجاد کردند؛ اما صنایعی که نعمت خدادادی را از دل زمین خارج می‌کنند، هم مدعی هستند که بخش خصوصی هستند؛ و من معتقدم که آنان اتفاق خاصی را رقم نمی‌زنند.

او افزود: صنایع وظیفه‌ای در قبال ورزش ندارند؛ زیرا وظیفه آنها تولید و اشتغال است و بحث ورزش در قالب مسئولیت اجتماعی انجام می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در خصوص مسئله عزل و نصب مدیران پیش از انتخابات نیز گفت: هر مدیری تغییر کرده باری بر دوش باشگاه‌ها گذاشته و ما اکنون این وضعیت را شاهد هستیم؛ باید از آنان پرسید منظور از مسئولیت اجتماعی رفع دغدغه ورزش کشور یا اشتغال ورزشکاران منطقه است؟.

دل جامعه ورزشی از گل‌گهر خون است

او در ادامه با اشاره به طرح مشارکتی صنایع برای اجرای پروژه‌های روستایی عنوان کرد: باشگاه گل‌گهر چه رضایت‌مندی در منطقه ایجاد کرده است؟ دل جامعه ورزشی خون است و معتقدند ویترینی ایجاد کردند که مردم سهمی از آن ندارند و فوتبالیست‌ها نیز به‌صورت کامل قابلیت دیده‌شدن را ندارند.

پاریزی ادامه داد: ما این مشکل را طرح موضوع کردیم و به‌صورت مکتوب و محرمانه به مسئولان استانی و صنایع ارائه دادیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=114596
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.