۲ بازیکن خاتون در جمع بهترین‌های لیگ برتر زنان؛


زهرا قنبری بهترین بازیکن فوتبال زنان در سال ۱۴۰۲ شد

زهرا قنبری درحالی بهترین بازیکن فوتبال زنان در سال ۱۴۰۲ شد که نگین زندی دیگر بازیکن خاتون بم در جایگاه سوم قرار گرفت. جایگاه دوم نیز به شبنم بهشت بازیکن ملوان بندرانزلی تعلق گرفت.

به گزارش کرمان نو، زهرا قنبری بازیکن ۳۲ساله خاتون بم در حالی شب گذشته سه‌شنبه ۷ فروردین به‌عنوان بهترین بازیکن سال ۱۴۰۲ معرفی شد که با زدن ۱۵ گل در صدر جدول گلزنان فصل جاری لیگ برتر فوتبال زنان قرار دارد.
البته زهرا قنبری در این فصل و بعد از فوت ملیکا محمدی در بازی‌های تیمش کمی عقب‌تر بازی می‌کرد و شاید اگر شرایط این‌گونه نبوده تعداد گل‌های زدهٔ او بیشتر هم بود.
زهرا قنبری امسال با خاتون نیز در صدر جدول قرار دارد و می‌تواند دهمین جام قهرمانی خاتون بم و چهارمین جام خود با این تیم را بالای سر ببرد.
این هافبک با سابقه تیم خاتون که متولد چهاردهم اسفند سال ۱۳۷۰ است در کنگاور استان کرمانشاه به دنیا آمد. او بازیکن تیم ملی فوتبال زنان در رده‌های نوجوانان و جوانان نیز بوده است و در پست هافبک وسط بازی می‌کند. البته قنبری سابقه بازی در سایر پست‌های تهاجمی و دفاع را نیز در تیم ملی داشته است.

شروع فوتبال به‌صورت حرفه‌ای

قنبری فوتبال حرفه‌ای خود را با تیم پیکان تهران شروع کرد و بعد توانست توجه مربی‌های دانشگاه آزاد را به خود جلب کند و در حال حاضر در تیم خاتون بازی می‌کند. پیش‌ازاین در سایر تیم‌های اسپاد شیراز، دلوار کشتی بوشهر، اونج نصر شیراز و وچان کردستان بازی نموده است.
قنبری با تیم خاتون بم ۳ بار قهرمان لیگ برتر شده است. او در فصل ۱۳۹۲-۱۳۹۳ نیز بهترین بازیکن لیگ برتر زنان شده بود.
در فصل‌های ۹۶-۹۷ با زدن ۴۱ گل و در ۹۷-۹۸ با زدن ۵۱ گل به‌عنوان خانم گل لیگ برتر کشورمان شد که با این تعداد گل رکورددار در تاریخ فوتبال زنان و مردان شد.
زهرا قنبری اولین لژیونر زن فوتبال کشورمان است که برای لیگ عراق و تیم گاز شمال کرکوک عراق بازی کرده و با این تیم قهرمان لیگ عراق شده است.

محروم شدن از بازی در تیم های اروپایی برای حجاب

یکی از حسرت‌هایی که زهرا قنبری همیشه به آن اشاره کرده است حضور در تیم‌های اروپایی است. او در موردعلاقه‌اش به حضور در تیم‌های اروپایی گفته است: «از الجزایر، پرتغال، ایتالیا و فرانسه پیشنهاد داشتم، ولی به‌خاطر قبول ممنوع بودن حجاب در این لیگ‌ها انتقالم به این کشورها صورت نگرفت. خیلی دوست دارم به فوتبال اروپا بروم؛ ولی آنها اجازه بازی باحجاب را به من نمی‌دهند و به همین خاطر تابه‌حال به اروپا نرفتم. رویایم بازی در پاری‌سن‌ژرمن است»
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116621
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.