در شورای معادن اعلام شد؛


 معادن جنوب بابت خسارت به زیرساخت‌ها ریالی پرداخت نکرده‌اند

 به گزارش «کرمان نو» از نشست شورای معادن استان در روز شنبه ۱۸ آذرماه، طبق گزارشی که در این جلسه اعلام شد، همچنان معادن جنوب مبلغی بابت خسارت به زیرساخت‌های مناطق، پرداخت نکرده‌اند.

به گزارش «کرمان نو» از نشست شورای معادن استان در روز شنبه ۱۸ آذرماه، طبق گزارشی که در این جلسه اعلام شد، همچنان معادن جنوب مبلغی بابت خسارت به زیرساخت‌های مناطق معدنی پرداخت نکرده‌اند. شایان‌ذکر است بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان از معادن شمال استان بابت خسارت وصول شده است.
جلسه شورای معادن امروز شنبه ۱۸ آذر بدون حضور مروجی، رئیس سازمان صمت جنوب برگزار شد و در این جلسه برای بار دوم کل پرداختی معادن جنوب من‌باب خسارتشان صفر اعلام شد.
علی‌رغم اینکه در شورای معادن مصوب شده بود که ۴۰۰ میلیارد تومان از محل یک درصد فروش معادن آلاینده از معادن شمال و ۱۰۰ میلیارد تومان از محل معادن جنوب استان اخذ شود تا این ۱۰۰ میلیارد در منطقه جنوب هزینه شود، همچنان صمت جنوب نتوانسته ریالی از این بابت اخذ کند.
مروجی، رئیس سازمان صمت جنوب پیش‌تر در جلسه شورای برنامه‌ریزی توسعه در پاسخ به علت عدم اخذ خسارت از معادن جنوب کرمان اعلام کرد که با وجود شکایت علوم پزشکی و سایر سازمان‌ها از معادن مربوطه اعلام شده که فروشی ندارند و نمی‌توانند خسارتی پرداخت کنند. استاندار کرمان هم در واکنش به این موضوع با اشاره به وجود تولید کنسانتره در جنوب اعلام کرده بود که امکان ندارد این مجموعه فروشی نداشته باشد و بایستی رسیدگی شود.
بااین‌حال همچنان رقم جذب خسارت از معادن جنوب صفر است، در این جلسه اعلام شد که علت عدم حضور مروجی کسالت است. طبق گفته نماینده سازمان صمت جنوب در نشست این سازمان نهایتاً می‌تواند ۱۵ میلیارد من‌باب خسارت آلایندگی معادن جنوب دریافتی داشته باشد.
لازم به ذکر است مهدی حسینی‌نژاد عصر سه‌شنبه ۲۰ تیر ماه در نشست شورای معادن استان کرمان گفته بود هزاران میلیارد تومان شکایت از سوی دستگاه‌ها در بخش جبران خسارات معادن به زیرساخت‌های استان داشتیم که این شکایات به شورای معادن ارسال شد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=112050
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.