در کارگروه اشتغال استان مطرح شد؛


کرمان چهارمین استان امن کشور از نظر سرمایه‌گذاری

به گزارش «کرمان نو»، بنا به اطلاعات رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در کارگروه اشتغال استان، کرمان رتبه چهارم امنیت سرمایه‌گذاری کشور را کسب کرده است.

طبق اطلاعات این شاخص، کرمان از نظر عملکرد دولت، ثبات اقتصاد کلان، پیش‌بینی‌پذیری مقررات، رویه‌های اجرایی و مصونیت جان و مال شهروندان از تعرض، نماگرهای بهتری نسبت به فصل بهار ثبت کرده و از نظر شفافیت و سلامت اداری و تعریف و تضمین حقوق مالکیت افت داشته است.

پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد که امنیت سرمایه‌گذاری در ایران رشد داشته و به بهترین سطح خود در شش سال اخیر رسیده است. این گزارش، با استفاده از آمارهای رسمی منتشرشده و در دسترس و نیز ارزیابی بیش از ۵ هزار فعال اقتصادی نمونه از میان فعالان اقتصادی همه استان‌های کشور بوده است.

در این جلسه با اشاره به ارتقا جایگاه کرمان در شاخص فضای کسب‌وکار به رتبه چهارم کشور، دلایل این ارتقا بدین ترتیب ذکر شد. ارتقا فضای کسب‌وکار حاصل احصا و رفع مشکلات کسب‌وکارها از طریق شورای نظارتی استان و کارگروه امور قضایی، برگزاری جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با ریاست استاندار و معاون اقتصادی، اصلاح فرایند اداری، برگزاری منظم شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، استقرار درگاه ملی مجوزها، اعطای تسهیلات تبصره‌ای با اهداف ایجاد اشتغال و بهبود رتبه امنیت سرمایه‌گذاری در فصول گذشته اعلام شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116005
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.