پس از ۵ ماه از صدور اخطار توسط اداره استاندارد


گاز تنها جایگاه CNG شهر جیرفت قطع شد

رئیس امور جایگاه‌های CNG شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کرمان در خصوص قطع گاز جایگاه CNG در جیرفت گفت: بی‌توجهی به اخطارهایی که توسط اداره استاندارد به مسئول جایگاه داده شد باعث قطعی گاز این جایگاه شده است.

به گزارش کرمان‌نو، در پی انتشار فهرستی از جایگاه‌های غیراستاندارد در استان اسم تنها جایگاه CNG جیرفت نیز به چشم می‌خورد.

طبق گفته‌های رواقی، رئیس امور جایگاه‌های CNG شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کرمان این اولین اخطار به این جایگاه نیست و قبل از سال ۱۴۰۲ این اخطارها به مالک جایگاه داده شده؛ اما تلاشی برای رفع نواقص صورت نگرفته و تنها راهکار قانونی قطع گاز این جایگاه بوده است.

رواقی ادامه داد: بعد از اولین اخطار تا اردیبهشت مهلت داده شده تا مسئول جایگاه نواقص را برطرف کند و تا کنون نزدیک به 5 ماه است که اجرای تعهدات مالک جایگاه به تأخیر افتاده است.

او با اشاره به اینکه بحث استانداردسازی اجباری مربوط به ایمنی مردم است، به خبرنگار کرمان‌نو می‌گوید: مردم باید خدمات ایمن را دریافت کنند تا حادثه‌ای رخ ندهد.

رواقی عنوان کرد: این قطعی فقط مربوط به این جایگاه نبوده و گاز چندین جایگاه CNG دیگر در سطح استان نیز قطع شده است.

او توضیح داد: این دستورالعمل ابلاغی از سوی هیئت نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور است که جایگاه‌هایی که تأیید استاندارد ندارند جز جایگاه‌های پرخطر محسوب می‌شوند و باید گاز آن‌ها قطع شود.

رئیس امور جایگاه‌های CNG شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کرمان افزود: مالک جایگاه باید اقداماتی برای استانداردسازی انجام دهد و بعد از تکمیل استانداردسازی و تأیید اداره استاندارد دوباره گاز این جایگاه‌ها وصل می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=108797
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.