معاون عملیات سازمان امدادونجات کشور خبر داد


کرمان و فارس صدرنشین تصادفات شدید برون شهری

معاون عملیات سازمان امدادونجات کشور اعلام کرده که بیشترین عملیات نجات فنی ایام نوروز در محورهای برون شهری، در استان کرمان با ۴۳ مورد، فارس با ۳۵ مورد و سیستان و بلوچستان هر کدام با ۲۴ مورد بوده است.

مرتضی مرادی‌پور با بیان این که در نوروز امسال ۴۰۷۹ عملیات جاده‌ای انجام شده است، گفت: بیشترین حوادث جاده‌ای در نوروز امسال واژگونی خودرو بوده است. به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی مرادی‌پور گفت: نوروز امسال ۴۰۷۹ عملیات امدادی انجام شد که روز دوم فروردین با انجام ۳۲۲ مورد عملیات، هفتم فرودین با انجام ۲۶۵ مورد عملیات و اول فروردین با انجام ۲۶۳ مورد عملیات شلوغ‌ترین روزها برای امدادگران و نجاتگران بودند.
وی ادامه داد: بیشترین عملیات انجام شده مربوط به حوادث جاده‌ای و با انجام ۱۸۷۵ مورد عملیات بوده است که واژگونی خودرو با ۴۹ درصد، تصادف با ۳۹ درصد، انحراف و برخورد با موانع با ۱۲ درصد و حریق و نقص فنی هر کدام با ۱ درصد، دلایلی هستند که منجر به بروز تصادف و امدادرسانی شده‌اند.
شدیدترین تصادفات در استان‌های کرمان و فارس
معاون عملیات سازمان امدادونجات، با اشاره به اینکه بر پایه داده‌های ثبت شده در طرح ملی امداد و نجات نورزی ۱۴۰۲ در محورهای برون شهری، ۳۴۶ عملیات نجات فنی جهت رهاسازی افراد آسیب دیده در سوانح جاده‌ای به انجام رسیده است، افزود: بیشترین عملیات نجات فنی در محورهای برون شهری، در استان کرمان با ۴۳ مورد، فارس با ۳۵ مورد و سیستان و بلوچستان هر کدام با ۲۴ مورد و بیشترین رشد عملیات نجات فنی در محورهای برون شهری خراسان جنوبی، قزوین و زنجان بوده است.
۳۷ درصد از افراد در محل درمان شدند
‌مرادی‌پور، عنوان کرد: طبق آمارهای به دست آمده در ۱۹ روز از اجرای طرح امداد نوروزی، به ۵۸ هزار و ۳۹۷ نفر آسیب‌دیده امدادرسانی شده است، که برای ۴۲ درصد از آنان، تست قند و فشار خون انجام شده است، ۳۷ درصد از آنان در محل درمان شدند، به ۱۸ درصد امدادرسانی شده و ۳ درصد نیز به مراکز درمان منتقل شده‌اند.
وی ادامه داد: از ۱۱۴۰ مصدوم در طرح نوروزی ۱۴۰۲ که امدادگران و نجاتگران به مراکز درمانی منتقل کردند، بیشترین تعداد مصدوم در استان مازندران با ۱۲۱ نفر، اصفهان ۱۰۶ نفر و خراسان شمالی ۸۳ نفر بوده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=103076
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.