تغییرات اقلیمی فقط مربوط به کرمان نیست

مرجان شاکری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار کرمان‌نو با بیان اینکه بر اساس تبصره 1 ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده، کارخانجات و واحدهای صنعتی‌ای که با تشخیص سازمان حفاظت از محیط زیست آلاینده محسوب می‌شوند و باید یک درصد از قیمت فروش‌شان را به عنوان عوارض آلایندگی بپردازند، در خصوص برخی کارخانه‌های کک‌سازی مشخص‌شده آلاینده محیط زیست استان اظهار کرد: کارخانجات کک سازی آلاینده محیط زیست، سیستم های پالایش آلودگی هوا را خریداری کرده اند و قرار بر این شد که در 22 بهمن امسال افتتاح شوند اما به مناسبت روز هوای پاک تصمیم گرفتیم که کمی زودتر  و در هفته آینده این کار صورت گیرد.

تغییرات اقلیمی فقط مربوط به کرمان نیست

این مقام مسوول در ادامه صحبت هایش در خصوص تغییرات اقلیمی سال های اخیر استان کرمان که منجر به توفان‌ها و ریزگردهای شدید، افزایش دما و خشکسالی شده است، تشریح کرد: پدیده تغییر اقلیم منحصرا مربوط به کرمان نیست بلکه ما در سطح جهانی با این مساله روبه‌رو هستیم. وی به ذوب شدن یخ های قطب جنوب و ریزگردهایی که از کشور  عراق به داخل ایران روانه می شود اشاره کرد و گفت: طی سال های اخیر شهرهای زیادی در ایران دستخوش تغییرات اقلیمی شده اند که استان کرمان هم از آن مستثنی نبوده. وی به تغییرات اقلیمی شهر اصفهان اشاره کرد و افزود: اقلیم اصفهان نسبت به 20 سال قبل تغییرات زیادی از جمله کم آبی و خشک شدن زاینده رود را در پی داشته است.

مناطق تحت مدیریت محیط زیست کرمان 13 درصد است

شاکری در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به اینکه نظارت محیط زیست کرمان نسبت به استاندارد جهانی در رتبه خوبی قرار دارد، به نظارت پارک ملی خبر، پناهگاه ها و مناطق شکار ممنوع اشاره کرد و افزود: در حال حاضر مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمان حدود 13 درصد است که این مناطق به صورت مستمر رصد و پایش می شوند.

به دنبال اصل حاکمیت قانون، مشارکت مردمی و شفافیت در اطلاع‌رسانی هستیم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان در پایان صحبت هایش با بیان اینکه در این دوره برنامه ها و اهدافی داریم که باید به اجرا برسانیم، اظهار کرد: تلاشمان بر این است که در این دوره با توجه به اصولی که مشخص کرده ایم به اهداف مورد نظرمان برسیم. وی به اصل حاکمیت قانون اشاره کرد و گفت: در این دوره به دنبال اجرای اصل حاکمیت قانون و جلوگیری استفاده ابزاری و سلیقه ای از قانون هستیم. همچنین درصدد هستیم که بر اساس اصل مشارکت به کمک مردم و سمن ها که همکاران معنوی ما هستند نتایج قابل قبولی در حوزه محیط زیست به دست آوریم. شاکری در ادامه به  اصل شفافیت اشاره کرد و گفت: در این دوره همچنین به دنبال آن هستیم تا با کمک رسانه ها جریان شفاف و آزاد اطلاعات و پاسخگویی به نهادهای نظارتی، مردم، سمن‌ها و به ویژه همکارانمان اتفاق بیفتد. شاکری افزود: معتقدم با وجود رضایت همه این نهادها و خصوصاً همکاران محیط زیست است که تمامی خط‌مشی‌ها و سیاست‌های ابلاغی، قوانین و مقررات زیست‌محیطی به خوبی اجرا خواهند شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=23519
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.