جلسه شورای شهر برگزار شد|اختلاف نظر پیرامون تخریب [خانه شهر]

با آغاز بحث تخریب خانه شهر هر یک از اعضا از ابهامات این طرح حرف زد و خواستار بررسی کامل و همه جانبه در یک جلسه مجزا شدند.

علی اکبر مشرفی از جلسه ای که با معاون عمرانی استانداری برگزار شده گفت. او می گوید طی توافق اولیه قرار بر این شد که با هزینه ای بالغ بر ۷.۵ میلیارد تومان قسمتی از خانه شهر کنونی تخریب  می‌شود و تالار بزرگ شهر با ظرفیت ۱۵۰۰ نفر در ضلع شرقی میدان شورا احداث شود.
وی تامین اعتبارات ساخت این مجموعه را اینگونه شرح داد که ۵ میلیارد تومان آن را استانداری به شهرداری بابت اصلاح معابر می دهد.
مشرفی اعلام کرد که تا کنون در این زمینه مصوبه ای صورت نگرفته و فقط توافق اولیه بوده و تخریب خانه شهر طی دو مرحله انجام می شود که مرحله اول آن که منوط به پرداخت ۲.۵ میلیارد اولیه است که شش دهنه از تالار فعلی تخریب می شود.
رییس شورای کرمان همچنین از برگزاری انتخابات هیات رییسه شورا در یک شنبه هفته آینده خبر داد.

وی همچنین با اشاره به پرداخت ۵۰۰ میلیون تومانی شهردار به پیمانکار پل سیدی از شروع به کار دوباره این پل گفت و تاریخ افتتاح آنرا تا اخر آذرماه اعلام کرد.

آغاز بازسازی قلعه دختر و قلعه اردشیر

شهردار کرمان با اشاره به حضور دکتر سلطانی فر رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در کرمان از شروع بازسازی قلعه دختر و قلعه اردشیر خبر داد. بابایی  تاکید کرد این مسئول این بازسازی سازمان میراث فرهنگی است و وظیفه شهرداری را در این زمینه بحث پاک سازی و تملک زمین های اطراف آن اعلام کرد.

وی با بیان این نکته در زمینه تملک ۳۰۰ میلیارد هزینه لازم است می گوید تا کنون ۵۸۰ مورد تملک قرار گرفته  و ۹۰۰ ملک باید تصرف شود.  او نیز حتی نحوه اعتبار دهی در این بخش هم از طریق هماهنگی با اداره راه و شهرسازی و واگذاری زمین به افراد معرفی کرد.

فرصت یک هفته ای به سازمان نظام مهندسی

پنجعلی زاده که هفته گذشته از اقدام جدید سازمان نظام مهندسی در زمینه نظام ارجاع حرف زده بود در این جلسه نیز در مورد این موضوع توضیحاتی داد.

وی از جلسه ای که با سازمان نظام مهندسی و مسئولان آن برگزار شده خبر داد و می گوید مصوب شد که سازمان نظام مهندسی یک کمیته تشکیل دهد تا برای مشکلات نظام ارجاع و هزینه های آن تعیین تکلیف شود.

او همچین این فرصت یک هفته ای را اخرین فرصت برای سازمان نظام مهندسی خواند و تاکید کرد که در این مدت اگر اعضای شورا به این نتیجه برسند که نظام مهندسی از عهده این مسئولیت بر نمی آید شورا مستقیم وارد عمل شده و برای این موضوع تصمیم می گیرد.

اقایان گیلانی،پنجعلی زاده و منصوری مسئول پیگیری این موضوع شدند.

خیابانی به نام «سردار جهان اسلام»

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرمان از مخالفت سردار سلیمانی با گذاشتن نام ایشان در یکی خیابان های شهر خبر داد. رویا دیوان‌بیگی تاکید کرد با توجه به این مسئله  یک خیابان به نام «سردار جهان اسلام» نام گذاری می شود.

وی همچنین بحث دیگر مطرح شده در کمیسیون فرهنگی را بحث مانکن های مغازه دانست.

او با اشاره به مانکن هایی در پیاده روها گذاشته می شود و ظاهر خوبی ندارند و سد معبر می کند اعلام کرد  واحد سد معبر شهرداری در این مورد باید اقدام کند و از این کار جلوگیری کند.

ماه بانو معصوم زاده از عدم پیگیری شهرداری  در زمینه ایجاد پیست دوچرخه سواری از میدان پرواز تا گنبد جبلیه گلایه کرد و خواستار بررسی این موضوع در سازمان های متبوع شد. که در نهایت اعضای شورا مصوب کردند  که شهرداری کرمان در مورد چکونگی اجرای این طرح مشاور گرفته و نتیجه گزارشات خود را به شورا اعلام کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=2988
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.