اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی از ۲۵ اسفند تا ۱۴فروردین در استان

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مینا قاضی زاده می‌گوید که اداره کل دامپزشکی کرمان به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان با عنایت به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروز و افزایش فعالیت تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی فراگیرتر از سال های گذشته با برنامه ریزی دقیق اقدام به اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام تعطیلات نوروز کرده است.

وی با اشاره به سازماندهی ۳۱ اکیپ ثابت و ۳۴ اکیپ سیار در قالب ۷۷ دامپزشک و بازرس بهداشت گوشت در ایام نوروز اظهار گفته اماکن زیر پوشش شامل مراکز توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی رستورانها، هتلها، چلوکبابی ها و سایر اماکن طباخی، خودروهای ویژه حمل فرآورده های خام دامی و کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه های نگهداری کارگاه های فرآوری و بسته بندی فرآورده های خام دامی است.

قاضی زاده از شهروندان خواست مواد خام دامی مورد نیاز اعم از گوشت، مرغ، ماهی و غیره را از مراکز معتبر مجاز و زیر پوشش و نظارت دامپزشکی تهیه کرده و از خرید ماهی و میگو از افراد دوره گرد جدا خودداری کنند.

وی تاکید کرد مردم در هنگام خرید مرغ نیز به درج کد بهداشتی دامپزشکی کشتارگاه و تاریخ تولید و انقضاء دقت کنند.

او ادامه داد که  شهروندان در هنگام خرید گوشت نیز باید به مهر و برچسب معتبر دامپزشکی برروی لاشه ها که نشانه تائید و بازرسی تحت نظارت دامپزشکی است توجه کنند.

مسئول ساماندهی اکیپ های نظارت دامپزشکی استان تصریح کرد که  از شهروندان محترم تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در حوزه دامپزشکی مراتب را سریعاً با شماره تلفن ۱۵۱۲ در استان کرمان و شماره پیامک ۳۰۰۰۲۳۱۵۱۲ گزارش کنند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=10523
1 نظر
  1. […] اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی از ۲۵ اسفند تا ۱۴فروردین … […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.