افتتاح زیرگذر آزادی؛ شاید خرداد 97

موسی نجفی، جانشین مدیر پروژه های قرارگاه خاتم در کرمان گفته

در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد، تلاش می کنیم طبق قولی که به شورای جدید داده ایم، پروژه میدان آزادی تا ۱۵ خرداد سال آینده به بهره برداری برسد.

به گفته او در حال حاضر این پروژه 80 درصد پیشرفت داشته است.

در حالی پایان زیرگذر آزادی به خرداد 97 موکول شده که این پروژه مهر 94 وارد فاز اجرایی شده بود و براساس قرارداد می بایست تا مهر 94 به پایان برسد اما به دلیل مشکلات مالی این امر محقق نشد.

پیش از این در شهریور امسال سردار اکبری، جانشین قرارگاه خاتم گفته بود که شهرداری کرمان ۵۰ میلیارد تومان پول دو ۷۰ میلیارد تومان زمین به این قرارگاه داده که فروش زمین به مشکل خورده، در حالی که قرارگاه خاتم تاکنون برای پروژه های شهر کرمان ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده‌.

او گفته بود اگر پول باشد، زیرگذر آزادی تا پنج ماه دیگر، یعنی بهمن 96 افتتاح می شود، اما با اعلام تاریخ جدید مشخص می شود که اعتبار لازم فراهم نشده است.

این اولین بار نیست که بی پولی، افتتاح زیرگذر آزادی را به تعویق می اندازد.

همان روز آغاز پروژه علی بابایی که هنوز سرپرست شهرداری کرمان بود به روزنامه «پیام ما» گفت که انتظار دارد پروژه ظرف مدت 20 ماه اجرا شود.

حدود یک ماه بعد اما فرقانی، معاون شهردار کرمان در جلسه شورای شهر کرمان اعلام کرد که در صورت حل مشکل تأسیسات، این پروژه 18 ماهه به پایان می‌رسد.

اواخر آبان ماه 94 اما جواد فلاح، مدیر پروژه تقاطع‌های غیر هم‌سطح کرمان در قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) در حاشیه بازدید استاندار و جمعی از مسوولان از پروژه‌های شهری به روزنامه «پیام ما» گفت: « قول داده‌ایم این پروژه را 24 ماهه تحویل دهیم اما امیدواریم با تدابیری که اندیشیده شده، به دلیل حساسیت این پروژه‌، این زمان را به نصف تغییر دهیم و پروژه را 12 ماهه به اتمام برسانیم.»

دوم مرداد 95 اما، سیف الهی، معاون وقت استاندار به «پیام ما» گفت که پروژه تا پایان سال 95، یعنی 18 ماهه به پایان می‌رسد.

یک روز بعد، رزم حسینی، استاندار کرمان در آیین افتتاح فاز دوم بیمارستان نوریه اعلام کرد که 22 بهمن (17 ماهه) زیرگذر آزادی به بهره‌برداری می‌رسد.

هفتم شهریور 95، بابایی، شهردار وقت کرمان به «پیام ما» گفت که تا دهه فجر مسیرهای روی میدان باز می‌شود و کل پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

23 شهریور همین سال اما علی بابایی به خبرگزاری مهر خبر داد که پروژه آزادی ۲۲ بهمن‌ماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

این پروژه نه تنها در هیچکدام از این تاریخ ها به پایان نرسید بلکه از مدت زمان منعقد شده در قرارداد که 24 ماهه بود هم رد شده و قرار است با تاخیری 9 ماهه افتتاح شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=15511
3 نظرات
  1. محمد می گوید

    یک سوال . چرا شهرداری از دولت بودجه نمیگیره تا پل های کرمان ساخته بشن؟ شهرداری خود گردان است؟
    چرا در شهرهایی چون اصفهان و مشهد و یزد و…. پل ها و پروژههای شهری خیلی سریع ساخته میشن اما در کرمان پول نیست. اشکال از کجاست از مسئولان یا از شهر؟
    اگر استانداری پیگیری کند به شهرداری بودجه نمیدهند؟
    لطفا در باره کیفیت آسفالت خیابان های کرمان که خیلی وضع بدی دارند با شهرداری گفت و گو کنید و دلیل آن را به اطلاع مردم شریف کرمان، در کرمان نو برسانید . متشکرم

    1. رضا عبادی زاده می گوید

      درود. در مورد آسفالت حتما پیگیری می کنیم.

      در مورد بخش اول سوال هم از اونجایی که شهرداری نهادی غیردولتی هست، به این راحتی دولت نمی تونه بودجه اختصاص بده مگه اینکه نماینده های کرمان در مجلس و همچنین استانداری تلاش می کردند که در لایحه بودجه کمکی به پروژه ها بشه که در بودجه 97 این اتفاق رخ نداده، البته کار اسونی هم نیست چرا که دولت به پروژه های ملی بودجه اختصاص می دهد.

  2. محمد می گوید

    نمایندگان استان کرمان شاید جزء بی رمق ترین نمایندگان مجلس باشند
    البته یکی دو تاشون بعضی موقع حرکتی می زنند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.