بیش از ۲۰۰۰ طرح عمرانی ارتقای شاخص‌های امنیتی در کرمان اجرا شد

سردار رضا بنی‌اسدی‌فر ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با تبریک اعیاد ماه رجب اظهار داشت: تعامل بیشتر پلیس و رسانه می‌تواند در ارتقای امنیت اجتماعی جامعه بسیار موثر باشد.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه واقعیت‌های جامعه را باید تبیین و خانواده‌ها را از این واقعیات آگاه کرد گفت: در دو روز گذشته با وجود هشدارهای زیاد اما تلفات جانی در بحث چهارشنبه‌سوری و تصادفات داشتیم و 65 هزار ترقه غیرمجاز در استان کرمان در چند روز گذشته کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه «نشاط بهاری، نظم و قانون‌مداری» شعار پلیس در ایام نوروز است بیان کرد: در سال 97 بیش از دو هزار طرح عمرانی در سطح استان کرمان برای ارتقای شاخص‌های امنیتی اجرا شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 4 میلیون لیتر قاچاق سوخت در استان کشف شد عنوان کرد: شاهد کاهش 17 درصدی قتل‌ها بودیم و حدود 94 درصد قتل‌های انجام شده در استان کشف شده است.

بنی‌اسدی‌فر با اشاره به اینکه در سال 97 موزه دائمی پلیس در استان راه‌اندازی و افتتاح شد و حدود 20 هزار اسناد تاریخی در حوزه نظم و امنیت برای تحقیق و پژوهش در آن به نمایش گذاشته شده است افزود: به بیش از 200 هزار و 200 پرونده تشکیل شده در کلانتری‌ها رسیدگی شد که 47 درصد این پرونده‌ها  منجر به صلح و سازش شد.

وی با بیان اینکه در سال 97 یک میلیون و 610 هزار تماس مردمی با سامانه پلیس 110 در سراسر استان گرفته شد که از این تعداد حدود 500 هزار تماس عملیاتی شده است گفت: نصب 120 دستگاه دوربین ثبت تخلفات در استان در دست اقدام است و پلیس با متخلفان ترافیکی برخورد قاطع می‌کند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان از افزایش تصادفات و تلفات آن رنج می‌برد و وجود دوربین‌های ثبت تخلفات باعث کاهش تصادفات در جاده‌ها شده است بیان کرد: متاسفانه استان کرمان از وجود دوربین‌های ثبت تخلفات در استان نسبت به دیگر استان‌های کشور بسیار عقب است.

وی با بیان اینکه شناسایی و دستگیری باند کلاه‌برداری سایت دیوار از اقدامات پلیس فتای استان کرمان در سال 97 بود عنوان کرد: کسب منافع مالی بزرگ‌ترین دلیل جرایم فضای مجازی در استان کرمان بوده است.

بنی‌اسدی‌فر با اشاره به اینکه 30 درصد از مجموع سرقت‌های رخ داده در استان از سرقت‌های مهم بودند که 60 درصد از این سرقت‌ها کشف شده است گفت: در ایام تعطیلات نوروزی جابه‌جایی اثاثیه منزل ممنوع است و باید با مجوز کلانتری محل انجام شود و برای پیشگیری از سرقت منزل باید راه‌های ورود به خانه را محدود کرد و قفل درب‌ها را تعویض کنیم.

وی با بیان اینکه هزار و 149 نفر در 11 ماهه سال 97 در تصادفات استان جان باختند افزود: 70 درصد دلیل تصادفات و تلفات جاده‌ای در استان کرمان عامل انسانی است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با تشریح اقدامات پلیس در نوروز 98 افزود: طرح ویژه نوروزی پلیس از 25 اسفندماه جاری آغاز شده و تا 17 فروردین‌ماه سال 98 ادامه دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=26205
1 نظر
  1. حفاظ و قفل ضد دیلم می گوید

    هر سارقی روشی مخصوص به خودش را برای ورود به منازل داره، برای مثال سارقی که با توپی زنی وارد میشه، فقط یک پیچگوشتی یا انبر قفلی با خودش میاره و سارقی که با دیلم زنی وارد میشه فقط یک دیلم، پس با توجه باینکه معلوم نیست سارقی که سراغ شما میاد چه روشی را استفاده میکنه، باید قفل ضد دیلم روی در نصب کنید که تمام روشهای ورود از طریق باز کردن، هک، توپی زنی و دیلم زنی قفل را غیر ممکن کنه و همچنین حفاظ ضد دیلم نیز مقابل پنجره ها، بالکن، پاسیو و نورگیر نصب کنید که خونه تبدیل به قلعه ای غیر قابل نفوذ بشه که بتونید با خیال راحت تمام چراغها را خاموش کنید و یک اعلامیه بزرگ هم برای اطلاع سارقین محترم پشت پنجره آویزان کنید که اطلاع بدید خونه نیستید و ازشون دعوت کنید شانسشون را برای ورود به خونه شما امتحان کنند، چون پس از نصب حفاظ و قفل ضد دیلم، انگار خونه شما جای در و پنجره، فقط دیوار داره.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.