دستگاه‌های اجرایی در جلوگیری از حاشیه‌نشینی به وظیفه خود عمل نکرده‌اند

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی امروز سوم دی‌ ماه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری کرمان با اشاره به اینکه باید به این مسئله برگریم که اصل حاشیه نشینی چگونه رخ می دهد؟ اظهار کرد: توسط افرادی زمین دولت تصرف و به قطعات کوچک تر تقسیم شده و به عده‌ای فروخته می شود که از هیچ چیز اطلاع ندارند و موجب حاشیه نشینی می شود.
به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه باید دستگاه های متولی وظیفه خود را درست انجام داده و امور اراضی و راه و شهرسازی مراقب اراضی خود باشند،افزود: دستگاه ها به وظیفه خود عمل نکرده و زمانی کسی اراضی را تصرف کرده و قطعه بندی می کند، کسی با آنها برخورد نمی کند در حالی که مدیر شهرستان باید این هدایت را در شهرستان انجام داده و برای جلوگیری از این اتفاقات فعالیت و مراقبت کند.
موسوی در ادامه با اشاره به فعالیت ستاد بازآفرینی شهری بیان کرد: محلات هدف در ستاد بازآفرینی شهری تعیین شده و می خواهیم برنامه اقدام مشترک این محلات را تدوین کنیم و تا هفته آینده دستگاه های اجرایی موارد مورد نظر خود را برای برنامه اقدام مشترک اعلام کنند تا جمع بندی و در جلسه پیش روی شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح شود.
معاون استاندار کرمان تصریح کرد: اگر دولت برای افرادی که می خواهند در بافت فرسوده ساخت و ساز انجام بدهند، جاذبه ایجاد کند، کار انجام می شود و این اتفاق دارد می افتد و اکنون 50 درصد هزینه ساخت واحد شامل خدمات زیربنایی، پروانه و … را دولت می دهد.
وی در ادامه افزود: استان کرمان هر لحظه با خطر زلزله مواجه است و این اتفاق را در کل استان داریم که باید در بافت فرسوده و ساختمان های غیرمستحکم کار بازآفرینی را به سرعت انجام بدهیم.
موسوی اظهار کرد: باید جاذبه را ایجاد و مردم را وادار به نوسازی کنیم زیرا در صورت وقوع حادثه و به ویژه زلزله، مشکلات خاصی را هم در تلفات و هم در زمینه نجات مردم خواهیم داشت و در واقع اگر زلزله را داشته باشیم، حداقل در بافت فرسوده فاجعه خواهد بود.
معاون امور هماهنگی و عمرانی استاندار کرمان تصریح کرد: بخش اصلی طرح بازآفرینی این است که زمین های دولتی در راستای طرح قرار بگیرد و به استناد بخشنامه دستگاه های اجرایی باید لیست اراضی را خود را ر این زمینه اعلام کنند.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=22410
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.