سهم هرمامور سرشماری ١٢٥٠خانوار کرمانی

“زهرا تیموری” با ابراز امیدواری از اینکه برخی از مردم به‌ صورت اینترنتی ثبت‌ نام خود را در سامانه سرشماری و نفوس مسکن سال ۹۵ انجام دهند، اعلام كرده كه این‌ کار سبب می شود مأمور۳۰۰ یا ۴۰۰ خانواده از لیستش کم شود و متوسط دریافت اطلاعات خانوارش به ۳۰ خانوار کاهش یابد .

وی مى گويد گروه‌ بندی و برنامه‌ ریزی برای این کار از شش ماه قبل انجام شده است وبه طور متوسط روزانه هر مأمور سرشماری باید بین هشت تا ۱۰ ساعت کار کند و آمار و اطلاعات خانوارها را به ثبت برساند.

تیموری یاد آور شده كه اگر خانواده ها در سرشماری اینترنتی شرکت نکنند هر مأمور به طور متوسط ۲۰ دقیقه باید درهر منزل معطل شود تا اطلاعات را ثبت کند در حالی که با ثبت اطلاعات خانوارها به صورت  اینترنتی این زمان به حداکثر 5دقیقه می رسد و تنها خانواده ها یک کد رهگیری به مأمور ارائه و وی ثبت نهایی می کند.

وی توصیه خود به مأمورین سرشماری را برخورد مناسب با مردم و صبوری خواند.و تصریح کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه اجرای طرح سرشماری و نفوس مسکن شده است و جا دارد مردم با مأموران همکاری کنند.

معاون فنی ستاد سرشماری نفوس و مسکن استان کرمان اضافه کرد: آماری که امسال می گیریم  پایلوت برنامه ریزی ۱۰ سال آینده طرح های عمرانی و بودجه ای شهرستان ها خواهد شد و اگر درست آمار و اطلاعات گرفته شود در ۱۰ سال آینده شاهد آبادانی در تمام حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اموزشی وعمرانی در استانمان هستیم.

تیموری خبر داد: امسال به نسبت سال‌ های قبل، ۲۰ درصد اضافه بر سازمان نیرو جذب کردیم تا این سرشماری با دقت انجام شود.همچنین افزود برای برنامه ریزی در هر زمینه ای اولین  گام، جمعیت است و مأموران باید این موضوع را مدنظر قرار داده وبدانند که تنها آمارگیر نیستند بلکه در سرنوشت شهرستان خود دخیل هستند و نباید خدای ناکرده کوتاهی کنند چون کوتاهی در این کار نوعی حق الناس است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=4044
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.