شعار “هر کرمانی یک مهارت” را پیگیری می‌کنیم

محمدرضا جهانگیری در نشست خبری به‌ مناسبت هفته ملی مهارت و کارآفرینی گفت که آمار کاریابی‌ها نشان می‌دهد اکثر افراد جویای کار دارای مدرک تحصیلی بالایی هستند.
وی افزود که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌توانند با کسب مهارت و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای راحت‌تر به شغل دست یابند.
مدیر‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ادامه داد که در سال۹۶ باید ۹۶۰هزار فرصت شغلی ایجاد شود از این تعداد ۱۰۵هزار فرصت شغلی به کرمان اختصاص دارد. از طریق طرح کارورزی حداقل۳هزار و ۲۴۰شغل باید با کسب مهارت فنی و حرفه ای ایجاد شود.
جهانگیری با اشاره به اینکه در طرح کارورزی حداکثر سن ۲۶ سال برای کاردان فنی، ۲۸ سال برای مقطع کارشناسی و ۳۰ سال برای مقطع کارشناسی ارشد ملاک است بیان کرد که طول مدت کارورزی حداکثر ۱۱ ماه است در صورت استخدام کارورز و یا سایر مسائلی که سبب قطع کارورزی شود خاتمه پیدا خواهد کرد. پس از پایان دوره هیچ گونه تعهدی برای استخدام کارورزان توسط واحد پذیرنده وجود ندارد.
جهانگیری گفته طرح روستای بدون بیکار که یک طرح ابتکاری از استان کرمان است، که در استان در حال اجرا است. با شناسایی یک روستا در هر شهرستان طرح مهارت و اشتغال را دنبال می‌کنیم.
وی با اشاره به آغاز طرح شورایاری‌های اقتصاد مقاومتی از روستای ده‌زیار با حضور استاندار کرمان افزود که بعد از آن با همکاری شورا و در اختیار گذاشتن یک خانه مسکونی، خانه مهارت روستا تجهیز و راه‌اندازی شد.
مدیر‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با بیان اینکه دور اول کلاس‌های آموزشی در چند رشته به پایان رسیده است و کارآموزان مهارت‌های لازم را کسب کردند تصریح کرد که امروز خانه مهارت روستای ده‌زیار کرمان به کارگاه تولیدی تبدیل شده و تولید و دوخت فرم مدارس به کارآموزان این مرکز سپرده شده است.
جهانگیری گفته برای اجرای طرح روستای بدون بیکار روستاهایی انتخاب شده که از جمعیت متوسط روستایی برخوردار باشند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=12531
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.