عزاداری‌ها باید باعث اتحاد شود

مهر_ احمد محمدی انارکی در مراسم سومین سالروز ثبت ملی آیین جوش زنی هرمزآباد در گلزار شهدای هرمزآباد، گفت که آیین جوش زنی یکی از آیین های ثبت شده برای ما و نشانه ای از وحدت، مشارکت عمومی، همت والا و اتحاد است.

وی افزود که باید از ظرفیت هایی که داریم برای وحدت و اتحاد و همراهی استفاده کنیم که یکی از این ظرفیت ها جوش زنی است که به نام رفسنجان و استان کرمان است.

محمدی انارکی گفت که عزاداری های ما باید مایه اتحاد ما باشد و اختلاف باعث عقب ماندگی در همه ابعاد خواهد بود و مشکلاتی که در کمین جوانان ما است از جمله فضاهای مجازی هم می تواند فرصت باشد و هم تهدید بسیار بالایی است و زنده نگه داشتن این آیین ها بسیاری از صدمات را از ما دور خواهد کرد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس ادامه داد که این آیین برای همه ما بوده و مایه افتخار است که باید با همراهی و همدلی با مشارکت در این بحث بتوانیم روز به روز این آیین را با شکوه تر برگزار کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقارن ایام شهادت امام حسین(ع)، هفته دفاع مقدس و تشییع شهید حججی، گفته تقارن این ایام نشان دهنده این است که همیشه ظالم و مظلوم بوده و جمهوری اسلامی با اهدای خون شهدا از قبل از انقلاب و در زمان جنگ و فتنه ها در این راه ثابت قدم بوده است.

محمدی انارکی با بیان اینکه امروزه گروههای مختلفی به نام دین و اسلام ضربات زیادی به جهان می زنند، گفت که آمریکا و اسرائیل به وجود آورنده این گروهها هستند و فقط نظام جمهوری اسلامی است که به رهبری مقام معظم رهبری مقابل آنها ایستاده و تنها کشوری بوده که مبارز واقعی این اتفاق بوده است.

وی با اشاره به اینکه داعش به پایان خود نزدیک شده اما دشمن از کار نایستاده است، افزود که در اقلیم کردستان عراق با ساز و کار جدیدی همه پرسی برگزار کردند و اتفاق بدی افتاد که مایه اختلاف بین مسلمانان، شیعیان و کردها می شود.

محمدی انارکی تصریح کرد که امروزه آمریکایی ها و اسرائیلی ها حامی این کار هستند که همه پرسی بدون دلیل را در منطقه برگزار کردند و امیدواریم با تدابیر شورای عالی امنیت ملی و کشورهای منطقه بتوانند این فتنه را بخوابانند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس گفته همیشه ظالم و مظلوم در تمام اعصار وجود دارد لذا لازم است همیشه هوشیار باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=14499
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.