اهالی دورافتاده‌ترین روستای قلعه‌گنج از نعمت برق بهره‌مند شدند

 اهالی روستای بنگرو به عنوان دورافتاده‌ترین و سخت گذرترین روستای بخش چاه دادخدا شهرستان قلعه‌گنج با صرف اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال توسط اداره برق جنوب کرمان از نعمت برق بهره‌مند شدند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، پروژه برق‌رسانی به روستای سخت گذر بُنگروه بخش چاه دادخدا شهرستان قلعه گنج با حضور مدیرعامل برق جنوب و مسئول بسیج سازندگی استان کرمان، فرماندار شهرستان قلعه گنج و جمعی از مسئولان محلی عصر روز گذشته به بهره‌برداری رسید.

این روستا دارای ۳۰ خانوار و از دورافتاده‌ترین روستاهای بخش چاه دادخدا قلعه گنج است که شغل بیشتر اهالی آن حصیربافی و دامداری خرد است.

مدیرعامل برق جنوب استان کرمان در حاشیه آیین افتتاحیه برق روستای بُنگرو افزود: برای برق رسانی به این پروژه حدوده ۱۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط در منطقه کوهستانی و سخت گذر بعد از دره و “تنگ سمسیلی رمشک ” انجام شده است.

عبدالوحید مهدوی نیا با بیان اینکه تا پایان امسال برق رسانی به روستای جهلدر قلعه گنج نیز با اعتباری بالغ بر۲۵۰ میلیارد ریال نیز انجام خواهد شد تصریح کرد: طی یک سال گذشته ۲۵۰ میلیارد ریال در حوزه برق رسانی در شهرستان قلعه گنج هزینه شده است.

وی تصریح کرد: حدود ۵۰ خانوار در روستاهای کلاهون، کلات داوران و بُنگرو از توابع شهرستان قلعه گنج برای نخستین بار از نعمت برق برخوردار شدند.

فرماندار شهرستان قلعه گنج با اشاره به اینکه پروژه برق رسانی به این روستاها به منظور اجرای عدالت و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها انجام شد گفت: با راه اندازی شبکه برق این روستاها اهالی از سایر خدمات از جمله دکل مخابرات که عملیات مکان یابی و نقطه احداث آن مشخص شده بهره‌مند می‌شوند.

مهدی شهسواری با اشاره به اینکه همچنین در حوزه آب آشامیدنی نیز پنج کیلومتر لوله گذاری و شبکه آب‌رسانی، حفر چاه و نصب و تجهیز پنل خورشیدی از محل اعتبارات دهیاری با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان طی یک سال گذشته انجام شده است بیان داشت: همچنین سه سال گذشته ۳۰ واحد مسکن روستایی با مشارکت بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان و کمیته امداد امام خمینی (ره) به صورت مسکن بومی منطقه در این شهرستان احداث و تحویل خانوارها شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اشتغال‌زایی پرورش مرغ بومی نیز از طرف کمیته امداد برای ساکنان بنگرو و جهلدر انجام گرفت و امسال نیز برای تمامی مددجویان تحت پوشش مبلغ ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت خواهد شد.

سرهنگ امان الله بامری مسئول بسیج ادارات سپاه ثارالله استان کرمان نیز خاطرنشان کرد: با پیگیری مسئول بسیج توانیر و بسیج ادارات سپاه استان کرمان اقلام مواد غذایی و لوازم خانگی از قبیل یخچال، پنکه، پتو، آرد، کیف، کفش و لوازم التحریر و بسته‌های معیشتی به ارزش ریالی ۳۵۰ میلیون تومان تحویل ساکنان روستای بُنگرو شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77619
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.