معاون استاندار کرمان:


کرمان به دنبال حضور ایرلاین‌های بزرگ خارجی در استان است

یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش سفرهای بین‌المللی، توسعه حمل‌ونقل و ارتباطات است که سفرهای هوایی دراین‌بین از اهمیت خاصی برخوردارند و در زمینه حمل‌ونقل گردشگری، سرعت زمانی و مکانی که هواپیماها به وجود آورده‌اند نتایج وسیعی در الگوهای گردشگری داشته؛ زیرا سفر به هر نقطه از جهان در کمتر از ۲۴ ساعت پرواز نیاز دارد و در واقع هم هزینه واقعی سفر و هم زمان مسافرت کاهش‌یافته است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، اما صنعت توریسم در استان کرمان بسیار مهجور مانده، درحالی‌که توسعه این صنعت می‌تواند اقتصاد کرمان را متحول کند و سیستم حمل‌ونقل هوایی یکی از عمده‌ترین عناصر تشکیل‌دهنده صنعت گردشگری است.

امیر حسن‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان، درباره راه‌اندازی پروازهای خارجی در استان با اشاره به پتانسیل‌های این خطه در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی گفت: وجود پروازهای خارجی در ابتدا به حوزه سرمایه‌گذاری سپس به صنعت گردشگری کمک می‌کند.

او ادامه داد: توریست خارجی عموماً باهدف بازدید از یک مقصد گردشگری به ایران سفر نمی‌کند و ما می‌توانیم طوری جاذبه‌های گردشگری استان را معرفی کنیم تا گردشگران خارجی که به سایر نقاط کشور سفر می‌کنند، کرمان را یکی از مقاصد اصلی سفر خود قرار دهند.

حسن‌زاده تأکید کرد: باید با نگاه چندوجهی توسعه همه‌جانبه استان را رقم بزنیم که یکی از ارکان رونق اقتصادی کرمان، صنعت گردشگری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان دستیابی به اهداف را در گرو کار تیمی دانست و اظهار کرد: نگاه استانداری کرمان در یک سال اخیر در پیشبرد اهداف، انجام کارها به‌صورت تیمی بوده است.

 یک دست صدا ندارد، همه مطالبه کنند

حسن‌زاده بیان کرد: راه‌اندازی پروازهای خارجی نیاز به همکاری استانداری، میراث‌فرهنگی، فرودگاه، شرکت‌های صنعتی و معدنی و… دارد و باید این مطالبه را ایجاد کنیم.

او افزود: استاندار کرمان چندین جلسه با رئیس سازمان هواپیمایی کشور و خودم نیز با معاونان این سازمان داشته‌ایم و نهایتاً موافقت شد که یک ایرلاین داخلی، پرواز کرمان – دبی را انجام دهد؛ اما پرواز کرمان – دبی به درد استان نمی‌خورد؛ زیرا اگر مسافر ما مقصدی غیر از دبی داشته باشد، باید دوباره در دبی بلیت جدید تهیه کند؛ بنابراین باید شرکت‌های بزرگ هواپیمایی در کرمان داشته باشیم و از کرمان می‌توان به مقصد حدود ۱۰۰ کشور بلیت تهیه کرد.

معاون استاندار کرمان تأکید کرد: از سازمان هواپیمایی کشور درخواست کرده‌ایم که یکی از ایرلاین‌های بزرگ را به سمت کرمان هدایت کند و مذاکراتی دراین‌خصوص در حال انجام است و پیگیر این مهم هستیم و اگر به نتیجه نرسیدیم یکی از پروازهای داخلی را برای انجام پروازهای خارجی خواهیم آورد؛ اما طبق تجربیات، این پروازها دوام زیادی در استان ندارند.

او در ادامه درباره مشکلات تهیه بلیت هواپیما در مسیر کرمان – تهران و سایر استان‌ها اظهار کرد: به ایرلاین‌های مختلف این نیاز استان را اعلام کردیم و تقاضای مردم استان کرمان برای سفر با هواپیما زیاد است و حتی اگر سه پرواز دیگر هم اضافه کنیم، باز تقاضا بیشتر از عرضه است.

حسن‌زاده ادامه داد: مدتی فرودگاه سیرجان نیز تعطیل بود و مسافران این شهرستان به کرمان مراجعه می‌کردند که با راه‌اندازی دوباره فرودگاه سیرجان مقداری میزان تقاضای خرید بلیت هواپیما در کرمان کاهش پیدا می‌کند.

او در پایان گفت: کارهای مطالعاتی راهبران توسعه در استان در حال انجام است و در این طرح با همکاری شرکت‌ها، مردم مناطق را توانمند خواهیم کرد.

زیرساخت استان برای انجام پرواز خارجی تکمیل است

علی جزینی زاده مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان ۱۸ بهمن‌ماه جاری در پاسخ به خبرنگار ایسنا با بیان اینکه پروازهای خارجی که از فرودگاه کرمان انجام می‌شود فقط به بغداد و نجف است، اظهار کرد: وظیفه ما ایجاد زیرساخت است که این مهم را انجام داده و به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کردیم که آمادگی انجام پرواز به دبی و سایر کشورها در فرودگاه‌های کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم را داریم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان گفت: مسافر برای پروازهای خارجی در کرمان هست و استان‌های سیستان و بلوچستان و یزد از این پتانسیل استفاده خواهند کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=115216
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.