مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:


 اعضای شهیده فاطمه دهقان اهدا شد

 مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: به دنبال تأییدشدن مرگ مغزی فاطمه دهقان یکی از مجروحان حادثه تروریستی ۱۳ دی‌ماه کبد و دو کلیه او اهدا شد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، دکتر پیمان کارنما امروز ۱۷ دی‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عصر روز گذشته به ما اطلاع دادند مرگ مغزی مجروحی که در آی‌سی‌یو بیمارستان بستری بود، تأیید شده که بلافاصله بررسی شد و دیدیم خانواده خانم دهقان خودشان بیشتر مشتاق اهدای عضو و پیگیر بودند و اعلام کردند فاطمه از قبل هم کارت اهدای عضو داشت.

او افزود: با طی‌شدن روال، هماهنگی برای اهدای عضو و از آن طرف فراخوان بیماران دریافت‌کننده انجام شد.

 کارنما گفت: کبد شهیده دهقان برای پیوند به شیراز منتقل خواهد شد؛ چون در کرمان فرد گیرنده نداشتیم. دو کلیه وی نیز به دو بیمار کرمانی پیوند می‌شود.

 مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: برای اولین‌بار کار برداشت قلب در کرمان را انجام می‌دهیم که سابقه نداشته است.

او افزود: ساعت ۲۳ شب گذشته قطعی شد که قلب این مجروح حادثه تروریستی را هم می‌توان اهدا کرد و صبح امروز جراح قلب با جت فوریت‌های پزشکی به کرمان آمده و عملیات برداشت ارگان‌ها صورت گرفت و قلب هم با همان شرایط به تهران منتقل خواهد شد.

 کارنما گفت: فاطمه دهقان ۳۷ساله بوده و علت مرگ مغزی وی، آسیب وسیع ناحیه جمجمه به علت ترکش در حمله تروریستی به زائران در گلزار شهدای کرمان بوده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=113517
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.