یوگای خنده؛جنبشی برای سلامتی

چند سالیست که باشگاه های خنده در سراسر دنیا با کمک افرادی سر زنده به صورت خود جوش و داوطلبانه تاسیس شده اند . اعضاء در روزهایی دور هم جمع می شوند و بی دلیل می خندند.

شاید در وهله اول خندیدن بی دلیل از نظر شما کاری ناپسند باشد و با خود فکر کنید مگر بی‌دلیل می‌شود خندید؟

اما اصل ماجرا این است که ذهن ما توانایی تشخیص خنده واقعی و خنده الکی را ندارد و حال هر آنچه بخنیدیم اتفاقات خوبی که باید در بدن بافتند ،خواهد افتاد.

افراد در باشگاه خنده دور هم جمع می‌شوند، در فضایی سالم به دور از مسخره کردن اقوام و ملیت‌ها بی‌هیچ دلیلی می خندند و به دیگران ثابت می‌کنند؛ اینگونه نیز می‌توان خندید.

خنده ،دومین نعمتی‌ست که خداوند پس از عقل به انسان‌ها داده است و تنها انسان است در بین موجودات می‌تواند بخندد،اما چرا به راستی چرا آنطور که باید از این نعمت الهی بهره نمی‌بریم.

می گویند به دوست ، دشمن ،حریف، رقیب و خلاصه هر انسانی که به تو نگاه می‌کند پاسخ نگاهش را لبخندی به او هدیه کن ، و بگذار این حس خوب لبخند بین انسان‌ها تبادل شود.

خنده باعث افزایش جریان خون در بدن می‌شود و پس از خنده احساس شادابی و نشاط عجیبی می‌کند.

خلاصه مطلب اینکه کسانی که باشگاه خنده می روند به فکر سلامتی خود هستند و اغلب انسان های سرزنده و مثبت گرا هستند در باشگاه خنده گاهی با خود عهد می‌بندند که کار‌های با انرژی منفی انجام ندهند مثل دروغ ، عیب جویی و ..

سر‌زنده بودن و داشتن انرژی مثبت به ندرت در شخصیت فردی نیز تاثیر‌گذار خواهد بود و تو به انسانی مثبت‌گرا تبدیل می‌شوی و همیشه نیمه پر لیوان را خواهی دید.

یکی از شعار هایشان این است که “درخواست کن ؛دریافت کن ” و معتقدند که هر آنچه که صلاحشان باشد خداوند به آنها عطا می کند.

در کرمان نیز این مراسم به همت یکی از انجمن های استان به صورت رایگان برگزار می‌شود و شرکت برای عموم آزاد است و افراد زیادی در آن شرکت می کنند.

این مراسم روز‌های یکشنبه  و سه‌شنبه ساعت ۹_۱۰ شب  در پارک مشاهیر شهر کرمان برگزار می شود.

هیچ کس مسئول سلامتی و شادی ما نیست جز خودمان

منیره منصوری ،مربی بین المللی باشگاه خنده در رابطه با باشگاه خنده توضیح می‌دهد. او کرمانی است ، ۳۰ سال پیش زمانی برای ادامه تحصیل به تهران رفت و در دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول بکار شد، قریب ۱۶ سال تدریس در دانشگاه علوم پزشکی انجام داد و در اسفند سال ۹۴ بازنشسته شد.

او می گوید که قبل از بازنشستگی از خدا خواستم که بتوانم برای جامعه فرد مفیدی باشم و به نحو احسنت خدمت کنم  که به لطف خدا و ناخواسته در مسیر یوگای خنده قرارگرفتم و در اولین کارگاه مربیگری یوگای خنده شرکت کردم و به خاطر تسلط به زبان انگلیسی بعد از سه ماه لیدری توانستم به هندوستان نزد استاد خنده، استاد «پاتاریا» بروم و در هندوستان مدرک بین المللی یوگای خنده را گرفتم.

منصوری توضیح داد که در تمام دنیا تعداد 7 هزار باشگاه خنده وجود دارد و تا کنون در کشور ما ۳۰۰ مربی خنده تربیت شده است .

او ابراز امیدواری می کند که امیدوارم بتوانیم مربیان بیشتری را پرورش دهیم که در شهرستان ها و روستا‌ها باشگاه خنده را راه اندازی نماییم.

خانم منصوری معتقد است که خنده ذات انسان است ،یک بچه ی کوچک در روز در حدود  ۴۰ بار می خندد اما انسان‌ها به تدریج بخاطر منیت‌ها و غرور کاذب و همچنین مشکلات تعداد دفعات این خنده‌ها کاهش می‌یابد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=2056
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.