یک‌طرفه‌ترین جدول گلزنان تاریخ؛ ما خاتونیم، بی‌رحم و قهرمان!


دهه‌هشتادی‌های خاتون و رویای خانم گلی

در اتفاقی جالب‌توجه ۴ مدعی اصلی کفش طلای شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان از تیم خاتون بم هستند.

به گزارش کرماننو به نقل از فوتبال ۳۶۰، شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان نرم‌نرمک به روزهای پایانی‌اش نزدیک می‌شود و رقابت‌ها در اوج هیجان و حساسیت دنبال می‌شود. تا پایان هفته سیزدهم، خاتون بم تنها تیم بدون شکست این فصل از رقابت‌ها است و شاگردان مرضیه جعفری توانسته‌اند با کسب ۳۳ امتیاز صدرنشین رقابت‌ها باشند و ملوان بندر انزلی هم با ۳۱ امتیاز نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده خاتون محسوب می‌شود و شهرداری سیرجان با ۲۹ امتیاز در جایگاه سوم نامش به چشم می‌خورد.

بمی‌ها در شرایطی در کورس قهرمانی، بیشترین شانس را برای رسیدن به مقام نخست در لیگ شانزدهم دارند و فاصله‌شان تا رسیدن به دهمین قهرمانی در تاریخ لیگ برتر فوتبال زنان، کم و کم‌تر می‌شود که آن‌ها از حیث آمار و ارقام کارنامه جالب‌توجهی را از خود به‌جای گذاشته‌اند. شاگردان مرضیه جعفری در کنار حفظ روند شکست‌ناپذیری خود، توانسته‌اند در ۱۳ بازی، ۵۳ گل به ثمر برسانند که بیشترین میزان گل زده در فصل جاری لیگ برتر فوتبال زنان است و در فاز دفاعی هم خاتون با دریافت تنها 4 گل، صاحب برترین خط دفاع لیگ شانزدهم است.

کورس قهرمانی لیگ برتر فوتبال زنان در شرایطی با حضور تیم‌های خاتون بم، ملوان بندر انزلی و شهرداری سیرجان شکل‌گرفته و ۳ تیم در سودای رسیدن به مقام قهرمانی هستند که در جدول گلزنان، رقابت برای رسیدن به کفش طلای لیگ شانزدهم متفاوت پیش می‌رود؛ به‌طوری‌که تنوع گلزن در اردوی خاتون باعث شد تا 4 مدعی اصلی رسیدن به‌عنوان خانم گلی این فصل از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان از تیم خاتون بم باشند که اتفاقی کم‌سابقه و بی‌نظیر در تاریخ فوتبال زنان ایران محسوب می‌شود.

قنبری در سودای چهارمین کفش طلا

زهرا قنبری ستاره ۳۱ساله خاتون بم که طی روزهای آینده وارد سی و دومین سال زندگی خود می‌شود، در آستانه رسیدن به چهارمین عنوان خانم گلی‌اش در تاریخ لیگ برتر فوتبال زنان است. قنبری که برترین گلزن باشگاهی و ملی فوتبال زنان محسوب می‌شود، بعد از ۳ هفته ناکامی در مسیر باز کردن دروازه رقبا، در داربی استان کرمان گل زد و دروازه شهرداری سیرجان را فرو ریخت تا سیزدهمین گل خود در فصل جاری لیگ برتر فوتبال زنان را به ثمر برساند و به‌تنهایی صدرنشین جدول گلزنان شود. جالب آنکه او در فصل جاری در پست‌های مختلف از جمله هافبک دفاعی و میانی و مدافع میانی هم حتی به کار گرفته شده اما بااین‌وجود، ستاره کلیدی بمی‌ها، مدعی اول خانم گلی شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان محسوب می‌شود.

دهه‌هشتادی‌های خاتون و رؤیای خانم گلی

نگین زندی، پدیده خوش‌تکنیک و ریزنقش خاتون بم با ۱۲ گل زده، دومین گلزن برتر لیگ شانزدهم است و این فرصت را دارد تا بتواند در ۲۰ سالگی برای نخستین‌بار به مقام خانم گلی برسد. جالب آنکه سومین گلزن برتر این فصل از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان هم دهه هشتادی است؛ سارا دیدار. مهاجم جوان و ۱۹ساله خاتون بم، ۱۱ بار دروازه رقبا را در فصل جاری فروریخته و در سودای آن است تا برای اولین‌بار به کفش طلای لیگ برتر فوتبال زنان دست پیدا کند.

مدافع عنوان خانم گلی، پشت ترافیک ستاره‌های خاتون!

مونا حمودی، ستاره باتجربه خاتون هم در حالی در داربی استان کرمان برای سومین بازی پیاپی موفق به گلزنی برای خاتون شد که شمار گل‌هایش را دورقمی کرد و به عدد ۱۰ رساند و حالا او هم می‌تواند در صورت حفظ فرم درخشان خود در مسیر رسیدن به کفش طلای لیگ شانزدهم قدم بردارد. 4 ستاره خاتون بم در شرایطی در جمع برترین گلزنان لیگ شانزدهم هستند که رتبه پنجم در اختیار افسانه چترنور، خانم گل فصل گذشته لیگ برتر فوتبال زنان است که در فصل جاری توانسته تنها ۹ گل به ثمر برساند و کار سختی برای دفاع از عنوان خود در لیگ شانزدهم دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=115769
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.