سرمربی تیم فوتبال خاتون بم:


سال‌ها جایگزینی برای ملیکا در تیم ملی پیدا نخواهیم کرد | برای خوشحالی مردمم می‌جنگم تا نام بم همیشه سربلند بماند

سرمربی تیم فوتبال خاتون بم گفت: همچنان به قهرمانی تیم و خوشحال کردن مردمم فکر می‌کنم و سعی دارم تیم خاتون بم را به اوج افتخار برسانم.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، مرضیه جعفری گفت: باتوجه‌به شرایط خاصی که دارم همچنان به قهرمانی تیم و خوشحال کردن مردمم فکر می‌کنم و سعی دارم تیم خاتون بم را به اوج افتخار برسانم.

او در پاسخ به اینکه به پیوستن به تیم یا باشگاه دیگری فکر کرده‌ای؟ اظهار کرد: نه. تا زمانی که افتخار این را داشته باشم در تیم خاتون بم خواهم ماند و برای سربلندی شهر بم تلاش میکنم.

جعفری با قدردانی از حمایت‌های مدیرعامل باشگاه افزود: ما با دلگرمی مدیرعامل و عشق به شهر بم همیشه برنده مسابقات بوده‌ایم.

سرمربی تیم فوتبال خاتون بم در خصوص نیم‌فصل اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه همه در نیم‌فصل جذب باشگاه‌ها هستند تیم هنوز نتوانسته بازیکن جذب کند و باید ببینیم بازیکنی قصد جدایی از تیمش را داشته باشد تا بتوانیم آن را جذب و با او توافق کنیم.

او ادامه داد: در نیم‌فصل دوم حمایت از تیم همچون گذشته ادامه دارد و ما در نیم‌فصل قهرمانی را در شرایطی به دست آورده‌ایم درحالی‌که تیممان ۱۳ بازیکن و دیگر تیم‌ها با ۲۵ بازیکن بازی کردند و تیم ما از ۱۳ بازیکن سه بازیکن خود را ازدست‌داده و با شرایط بسیار سخت ادامه داده و توانستیم در صدر جدول بایستم.

جعفری گفت: باتوجه‌به اینکه ما ملیکا محمدی را از دست داده‌ایم، بهناز طاهرخانی را در این فصل نخواهیم داشت و همچنین زهرا خواجویی را نداریم. تغییر تکنیک داده‌ایم و از سمیه اسدی به‌جای ملیکا محمدی استفاده می‌شود.

او اضافه کرد: ما هنوز در شوک هستیم و نمی‌توانم باور کنم که ملیکا محمدی را از دست داده‌ایم. ازدست‌دادن او سخت است. ملیکا بی‌نظیر و بااخلاق بود و از همه نظر خوب بود.

جعفری گفت: ما بازیکنی را از دست دادیم که با ۲۳ سال سن جزء سرمایه‌های اجتماعی این مملکت بود. چه اخلاقی و چه فنی. شاید سال‌ها جایگزینی برای ملیکا در تیم ملی پیدا نخواهیم کرد.

مرضیه جعفری متولد اول مهر ۱۳۶۱ در بم، مربی فوتبال اهل ایران است او در دوران دبیرستان با فوتسال ورزش را تجربه کرد و در اوایل دهه ۸۰ هدایت یک تیم فوتسالی را برعهده داشت. در زلزله مهیب بم در سال ۸۲ بسیاری از بازیکنان خود را از دست داد، اما کوتاه نیامد و به فوتبال پیوست.

جعفری یکی از مربیان بازیکن‌ساز فوتبال ایران است، او پیش از آن‌که در عرصه فوتبال فعالیت خود را به‌صورت حرفه‌ای دنبال کند، در بم تیم فوتسال را شکل داد و سعی داشت تا با کشف استعدادهای ناب بتواند چراغ فوتبال و فوتسال زنان را در استان کرمان روشن کند.

مرضیه جعفری سرمربی تیم فوتبال زنان خاتون بم با وجود اتفاقات تلخی که در زندگی‌اش تجربه کرده، افتخارات فوق‌العاده و کم‌نظیری در فوتبال ایران به دست آورده است.

سه سال پیش درحالی‌که خاتون در حال آماده‌شدن برای بالابردن هشتمین جام قهرمانی بود، جعفری پسر نوجوان خود را که دچار نارسایی قلبی بود، از دست داد و کمتر از یک سال بعد، افشین، برادر جوان مرضیه بر اثر ایست قلبی درگذشت و چندی نگذشت داغ یکی از بهترین و بااخلاق‌ترین بازیکنان خود را در سرنوشتش دید.

او هم‌اکنون هدایت تیم فوتبال زنان خاتون بم را بر عهده دارد. مرضیه جعفری به‌عنوان پرافتخارترین مربی فوتبال زنان در ایران نام‌برده می‌شود.

او با وجود اتفاقات تلخی که در زندگی‌اش تجربه کرده، افتخارات فوق‌العاده و کم‌نظیری را در فوتبال ایران به دست آورده است.

گزینه هدایت تیم ملی فوتبال زنان

مرضیه جعفری یکی از گزینه‌های هدایت تیم ملی فوتبال زنان بود. در تاریخ فوتبال زنان ایران هیچکس مثل او چنین عملکردی نداشته و شایسته‌ترین گزینه برای حضور روی نیمکت فوتبال ملی زنان ایران بود.

اما هم‌زمان با انتخاب سرمربی تیم ملی، بیماری پسرش باعث شد تا جعفری قید حضور در تیم ملی را هم بزند و مریم ایراندوست به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال زنان ایران انتخاب شود.

درحالی‌که در سال‌های اخیر بحث‌های زیادی مبنی بر اینکه چه کسی لیاقت نیمکت نشینی تیم ملی بانوان را دارد مطرح شده بود، مرضیه جعفری پرافتخارترین سرمربی فوتبال بانوان ایران هرگز مدعی این عنوان نشده و اصلاً دوست ندارد دیده شود. او پر انرژی است و فوتبال برایش یک کار سرگرم‌کننده است، نه بیشتر.

اخیراً بار دیگر این مربی جوان غم سنگینی دیگری را تجربه کرد؛ غم ازدست‌دادن یکی از اعضای تیمش مرحوم ملیکا محمدی.

شاید چهره‌اش شکسته‌تر از قبل شده ولی باز قلبش برای خوشحالی مردمش می‌تپد.

جعفری کسب ۹ عنوان قهرمانی مسابقات لیگ برتر فوتبال زنان ایران و کسب دو نایب‌قهرمانی مسابقات لیگ برتر فوتبال زنان ایران در کارنامه خود را دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=114522
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.