سومین انتخابات انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان برگزار شد

صبح امروز سومین انتخابات انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان برگزار شد.

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان که ازقضا پسر رییس اتاق اصناف هم است در خصوص اطلاع‌رسانی انتخابات انجمن به ما گفت: «اطلاع‌رسانی در خصوص انتخابات انجمن از طریق سایت‌های سازمان صمت و همچنین آگهی‌های چندباره در روزنامه‌ها انجام شد. یک سری اعضا هم از طریق ثبت‌نام و دریافت کارت در این انتخابات شرکت کردند.»

رامین جعفری تعداد اعضای انجمن را پنج هزارنفر اعلام کرد و گفت: «هدف این انجمن دفاع از حقوق مصرف‌کننده‌ها است تا حقی ضایع نشود، ما سعی کردیم تا جایی که تیغمان می‌برد کاری انجام دهیم، به‌طور مثال در کرمان مشکل گرانی مرغ و کمبود شکر به وجود آمد، سال گذشته طی جلساتی که داشتیم با آنالیزهایی که انجام دادیم توانستیم با واردکردن مرغ منجمد قیمت مرغ را بشکنیم.»

تا مصرف‌کننده‌ای نباشد تولیدی صورت نمی‌گیرد

با توجه به این‌که رامین جعفری پسر یوسف جعفری رییس اتاق اصناف است، در خصوص انتخاب شغل وی و تضادی که با شغل پدرش دارد پرسیدیم که گفت: «شده دیگه! اتفاقی است که افتاده! کار پدرم حمایت از تولید و توزیع‌کننده است و کار ما حمایت از مصرف‌کننده است. کار ما به‌نوعی در تضاد همدیگر است و گاها سر بعضی مسائل باهم بحث داریم اما درعین‌حال سعی داریم تصمیم عاقلانه بگیریم. در هر صورت تولید کننده و مصرف کننده لازم و ملزوم همدیگر هستند. تا مصرف کننده‌ای نباشد تولیدی صورت نمی‌گیرد. به همین دلیل سعی داریم تصمیمات عاقلانه و به نفع مردم داشته باشیم.»

وی در این‌باره ادامه داد: «من و پدرم، جبهه‌های خود را محکم و استوار نگه داشتیم به‌هرحال در صورتی دفاعیات قانونی باشد، همه قبول می‌کنند.»

از جعفری پرسیدیم چه قدر پیش‌بینی می‌کند در این انتخابات عضو هیات رئیسه شود و چه قدر برای پیروزی در آن تمایل دارد؟ وی پاسخ داد: «پیش‌بینی نمی‌کنم، درهرصورت انتخابات است. باید میدانی برای کار کردن وجود داشته باشد اگر قرار باشد زیر بار حرف دیگران باشیم و حقی ضایع شود، این کار را نخواهم کرد.»

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده‌ها گفت: «این انجمن نوپا بوده و هیچ بودجه دولتی دریافت نمی‌کند و باید مانند اتاق‌هایی مانند اصناف، تعاون و … روی پای خود بایستند. در حال حاضر همه اعضا به‌صورت افتخاری کار می‌کنند.»

نماینده سازمان صمت هم در این انتخابات حضور داشت، اما به دلیل استفاده از اسپری تنفسی اعلام کرد حال خوشی برای مصاحبه ندارد و  بعدا با ما تماس می‌گیرد اما تا لحظه تنظیم گزارش خبری از او نشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=37383
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.