نژادزمانی، مدیرعامل اسبق باشگاه مس‌کرمان:


سیاسیون باشگاه مس را رها نمی‌کنند | بچه‌های ورزشی به درد بهره‌برداری سیاسی نمی‌خورند

مدیرکل اسبق مس‌کرمان درمورد انتخاب مدیران کل اداره ورزش و جوانان به‌عنوان مدیرعامل باشگاه مس معتقد به دخالت‌های سیاسی است، او گفت:« در انتخاب مدیریت باشگاه مس، نه مدیرکل‌ها تمایل دارند در این جایگاه باشند و نه باشگاه تمایل چندانی به حضور مدیران دارد، این نوع تصمیمات معمولا دخالت‌ سیاسیون است.»

به گزارش کرمان‌نو، در این مدت که حال و روز باشگاه مس‌کرمان در گرو تصمیم‌گیری‌های عجیب و غریب و گاهی بد موقع است وقتی پای صحبت قدیمی‌های ورزش می‌نشینید، می‌فهمید این روند در باشگاه مس‌کرمان سابقه دارد.

نژادزمانی مدیرکل اسبق ورزش و جوانان و مدیرعامل اسبق باشگاه مس‌کرمان در این‌باره گفت:« اعتقاد من این است که تا زمانی که سیاسیون به درد ورزش بخورند جایشان در ورزش است اما روزی که قرار باشد ورزش در خدمت سیاسیون باشد آن روز، روز شکست ورزش است. این شکست‌هایی که ما پی‌درپی چه در باشگاه چه در اداره کل ورزش می‌بینیم به همین دلیل است. اگر قرار باشد ورزش پشت فرد سیاسی بایستد حتما در ورزش ضربه‌ می‌خوریم.»

حضور سیاسیون بیشتر تاثیر منفی در ورزش گذاشته تا مثبت

نژادزمانی در مورد تاثیر سیاسیون در ورزش گفت:«بنظر من در اینجا مهم‌ترین موضوع شخصیت خود مدیر است که باعث پیشرفت در آن رشته خواهد شد. متاسفانه حضور سیاسیون بیشتر تاثیر منفی در ورزش گذاشته تا تاثیر مثبت. سرانه و اماکن ورزشی ما در این سال‌ها چه قدر رشد داشته؟ تا امروز حتی یک خشتی هم ندیدم که جابه‌جا شود. این بحث در زیرساخت‌ها هم وجود دارد. مس ورزشگاه می‌سازد اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده!»

مدیرعامل اسبق مس‌کرمان ادامه داد:« ما یک روزی پرسپولیس و استقلال را در کرمان بردیم. تراکتور را بردیم. الاهلی را بردیم. باید کسی که مسئولیت را می‌پذیرد ببیند اصلا حوصله این کار را دارد؟ متاسفانه اکثرا می‌آیند چند ماه کار می‌کنند و بعد می‌روند خودشان را حذف می‌کنند. خود حذفی هنر نیست، در انتخاب مدیر آقایان باید دقت کنند که کسانی را بیاورند که توانایی انجام کار را داشته باشند.»

سیاسیون دست از سر این باشگاه برنمی‌دارند

نژادزمانی گفت:«سیاسیون دست از سر این باشگاه برنمی‌دارند البته تحلیل  اشتباهی هم می‌کنند چون بچه‌های ورزشی سیاسی نیستند و نمی‌توانند از این بچه‌ها بهره‌برداری مورد نظر را بکنند، البته عده‌ای از ورزش به مجلس رفتند اما کاری برای ورزش نکردند.»

او در ادامه درمورد شرایط باشگاه مس افزود:«حال و روز خوبی را برای این باشگاه نمی‌بینم. مدیران بالایی شرکت مس باید در انتخاب مدیران دقت کنند و پای انتخابشان هم بایستند. قرار نباشد با هر موضوعی که پیش می‌آید درجا مدیر را عوض کنند.»

او در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید با مدیریت جدید اتفاق مثبتی می‌افتد، گفت:« امیدوارم که بیفتد. اگه با آقای امیری‌خراسانی نیفتد دیگر چه کسی می‌تواند شرایط را درست کند؟ هم تحصیل کرده است و هم در باشگاه بوده، حضور در اداره کل را هم تجربه کرده است فکر می‌کنم تنها باید استان با او هماهنگ باشد و همه کمک کنند و باشگاه را از خودشان بدانند تا در لذت و شادی مردم سهیم باشند.»

او با بیان اینکه یک مدیر با درایت می‌تواند تیم را به خوبی اداره کند گفت:«یک مدیر آگاه و با درایت اگر از هر فردی را در جایگاه خودش استفاده کند تمام کارها خوب پیش می‌رود. از مربی قبل در جایگاه خودش استفاده کند، از هوادار در جایگاه خودش، از کارمندان در جایگاه خودشان. هنر مدیر ورزشی این است ک بداند از هر کسی در کجا باید استفاده کنند. اگر این هنر را داشته باشد وارد حاشیه‌ها نخواهد شد.»

نژادزمانی ادامه داد:«همه باشگاه را دوست دارند و دل می‌سوزانند. این دلسوزی و این محبت و دوست داشتن را هماهنگ کنند. در یک ساعت چند تا عقربه با هم کار می‌کند و عقربه‌ها با چند تا چرخ دنده، اگر یکی از چرخ دنده‌های ریز و درشت کار خودش را انجام ندهد در کار اصلی ساعت اثر می‌گذارد. من موافق طرد کردن کسی نیستم موافق با جذب آدم‌هایی که توانایی ندارند هم نیستم. کار مدیران بالا این است که در شرکت مس صنایع ایران یک مدیرعامل خوب انتخاب کند. یک مدیر باید روز اول یک مربی خوب انتخاب کند، کار مربی خوب هم این است که یک تیم خوب انتخاب کند و تیم آن‌جا موفق می‌شود.»

هر کسی باید جایگاه خود را بداند

نژادزمانی با بیان اینکه ما باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم،گفت:«به اعتقاد من بومی و غیربومی ندارد اگر غیربومی به‌درد کار ما خورد ازش استفاده کنیم، بومی به‌درد کار ما خورد از بومی‌ها استفاده کنیم. چون هدف ما مهم است. باید ببینم هدف چیست؟ چه اشکال دارد اگر زمانی غیربومی می‌تواند کمک کند و در موفقیت ما تاثیرگذار است ما باید ازش استفاده کنیم.»

او در مورد آشتی هواداران معتقد است:«هوادار باید جایگاه خودش را بداند. باشگاه باید قدر هوادارش را بداند اما  قدرش را در جایگاه خودش. هوادار نمی‌تواند ترکیب تیم را بچیند، هوادار نمی‌تواند مربی تیم انتخاب کند، هوادار می‌تواند نقطه نظرش را بدهد و باشگاه باید قدر هوادارانش را بداند و در جایگاه خودشان از آن‌ها استفاده کند. خیلی وقت‌ها خیلی از گره‌ها با دست هواداران باز می‌شود به شرطی که مدیر بداند کجا باید هوادار ورود پیدا کند.»

مدیرعامل اسبق مس گفت:«در باشگاه مس به زیرساخت‌ها چه در تربیت بازیکن چه در تربیت مربی باید توجه بیشتری شود. روزی که کی‌روش به ایران آمد ۶ بازیکن کرمانی را برای انتخاب تیم ملی صدا زد. ما می‌توانیم از استعدادهایی که در سیرجان، جیرفت، بم و شهرستان‌های استان است استفاده کنیم به شرطی که به آنها برسیم و بهترین‌ها را انتخاب کنیم و در این صورت دیگر دستمان پیش بازیکن غیربومی که تبعات خاص خودش را دارد دراز نخواهد بود. چرا بازیکن‌های تیم ما باید از کرمان بروند و در تیم‌های دیگر فوتبال بازی کنند؟ ما نباید بچه‌هایمان را از دست بدهیم. مس برای این آدم‌ها هزینه کرده و باید در جاهای دیگر در باشگاه از آن‌ها استفاده شود. باید دلمان برای مردم بسوزد. باید ببینیم چطوری مردم شاد هستند و در همان راستا قدم برداریم.»

زمان مدیرکلی من در اداره ورزش توقعات کمتر بود

نژادزمانی که سابقه مدیرکلی اداره ورزش و جوانان را نیز در کارنامه دارد معتقد است:«هر زمانی شرایط خاص خودش را دارد اما قدیم توقع و انتظار چه بچه‌های ورزشکار و چه دست‌اندرکارهای ورزش کمتر بود و با محبت‌ و رفاقت کارها پیش می‌رفت اما خب شرایط هم فرق می‌کرد، نوع تربیت اجتماعی بچه‌ها فرق می‌کرد. شاید از نظر اقتصادی شرایط سخت بود اما دست آورده‌هایمان خوب بود. نباید اصالت کارمان را فراموش کنیم و واقعیت‌های موجود که می‌تواند به برند ورزش استان و سلامتی کمک کند دور شویم.»

استان پتانسیل مدال‌آور المپیکی در رشته کشتی را دارد

نژادزمانی که خودش از کشتی‌گیران کرمانی است در مورد کشتی کرمان معنقد است:«این روزها شرایط کشتی کرمان خوب است و به سهم خودم به عنوان یک ورزشکار در رشته کشتی به هیات و کسانی که زحمت می‌کشند خسته نباشید می‌گویم. مخصوصا در این مدت اخیر اتفاقات و حرکت‌های خیلی خوبی صورت گرفته و مطمئن باشید که اگر همین روال کار شود انشاالله آینده کشتی کرمان خیلی خوب خواهد بود.»

او با بیان اینکه هر رشته‌ای که پیشکسوت‌های آن رشته دور هم جمع شوند ثمره‌ی آن به نفع آن رشته است گفت:«تجربه‌ای که من در ورزش دارم این است که هر رشته‌ای که در آن بزرگ‌ترها و پیشکسوت‌های آن رشته دور هم جمع شوند ثمره‌ی آن جمع شدن و دوستی به نفع آن رشته تمام می‌شود.»

نژادزمانی ادامه داد:«هر کسی در کشتی ایران عنوان‌دار شود مطمئن باشید در آسیا هم عنوان‌دار می‌شود و آرزوی دور از دسترسی نیست و پتانسیل این اتفاق در بچه‌های این استان وجود دارد. من مطمئن هستم که بچه‌ها اگر تلاش کنند و همدلی باشد این اتفاق دور از دسترس نیست. استان ورزشکاران بااستعدادی دارد که می‌توانند عضو تیم ملی شوند و در بازی‌های آسیایی عنوان بیاورند.»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=110576
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.