یادداشتی از سعید قرایی


قرعه‌ مس نه شور شد نه بی‌نمک

قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ یک این فصل کشور انجام شد تا تیم مس‌کرمان نیز برنامه رقابت‌های خود را با صورت هفته به هفته دریافت کند و حالا چینش رقبای مس در بازی‌های این فصل مشخص شده است.

قرعه‌کشی که نکات جالبی درون خود داشت و نحوه چیدمان حریفان مس‌کرمان را با شرایطی معتدل نه شور و نه بی‌نمک در برنامه‌ریزی مسابقات برابرش قرار داد.
۱_شروع با تازه صعود کرده‌های لیگ دوییشروع بازی‌های مس‌کرمان با تیم‌هایی است که از فصل قبل لیگ ۲ صعود کردند. داماش گیلان و نفت و گاز گچساران تیم‌هایی هستند که کار مس‌کرمان را در لیگ یک با بازی برابر خود استارت می‌زنند.

تجربه سال‌های قبل لیگ یک نکته جالبی از بازی برابر تیم‌های تازه صعود کرده از لیگ ۲ به لیگ یک نشان می‌داد و آن اینکه هیچ زمان این تیم‌ها را دست کم نگیرید. معمولا روال بر این است که تیم‌های تازه صعود کرده به دسته بالاتر، بقا در مسابقات را هدف خود قرار می‌دهند اما برخی تیم‌های لیگ دویی در اولین فصل حضورشان در لیگ یک کاملا این معادله را برهم زده بودند و سپیدرود رشت و نفت مسجدسلیمان، پارس جم و… با نیرویی به اسم انگیزه در همان سال اول صعود به لیگ یک حتی به لیگ برتر صعود کردند.

تیم‌های تازه صعود کرده از لیگ ۲ به لیگ یک معمولا شاکله تیم‌های فصل قبل خود را حفظ می‌کنند و این نشان می‌دهد که این دسته تیم‌ها آمادگی خوبی در هفته‌های اول خواهند داشت و از همین رو مس‌کرمان باید مراقب این ویژگی حریفان هفته‌های اول خود باشد. جدیدی نام در لیگ یک دال بر ضعیف بودن این تیم‌ها نیست و همین سال قبل شمس آذر قزوین در دومین فصل حضور لیگ یکی خود به لیگ برتر صعود کرد و از همین رو مس نباید به ۲ تیم تازه صعود کرده به لیگ یک به چشم تیم‌های کم‌توان نگاه کند.
۲_ شروع سبز از جنگل‌های گیلانداماش پس از سال‌ها انحلال و بازی در لیگ ۲ سرانجام به لیگ یک رسید. تیمی که سابقه بازی با مس‌کرمان در لیگ برتر را نیز داشت و حالا این تیم پرتماشاگر در فصلی که مس سقوط از لیگ برتر را تجربه کرد، صعود به لیگ یک را چشید تا بازهم برابر هم قرار بگیرند.

خبر خوب برای هواداران مس اینکه در میان تیم‌های شمالی، داماش همواره در زمین خود به مس‌کرمان امتیاز داده است و آخرین تقابل ۲ تیم در سال ۹۴ نیز در رشت با ۲ گل به سود مس‌کرمان خاتمه یافت و از همین رو یک شروع سبز از کنار جنگل‌های شمال می‌تواند باب دل هواداران مس‌کرمان باشد.
۳_آرزوهای شیرین روز آخر البته خیلی از هواداران مس‌کرمان در آرزوهای خود یک صعود بی‌دردسر دوباره برای مس‌کرمان به لیگ برتر را جستجو می‌کنند که این موضوع هدف غایی تیم مس‌کرمان نیز می‌باشد و برای رسیدن به آن همه کرمان باید دست به دست هم بدهند. برای این کار جدول چینش رقابت‌ها زمانی که حکم به آخرین بازی خانگی مس در کرمان داد یک چشمک بزرگ به آن‌ها زد جایی که اگر کار به هفته آخر کشید مس در کرمان میزبان باشد و البته شاید تا هوای تیم مس در طول این فصل آنقدر بهاری بود که قبل از این هفته کار تمام شده بود و مس فقط برای جشن صعود و حتی قهرمانی خود در این روز برنامه‌ریزی کرده بود و البته اینکه حال و هوای مس در این هفته در کرمان چگونه باشد کاملا بستگی به این دارد که این روزها برخوردها با مس چگونه باشد و البته در جریان رقابت‌ها شرایط برای موفقیت آن هموار باشد که آرزوی همه کرمانی‌ها همین جاده صاف می‌باشد….
۴_ یکی دیگر از نکته‌های مثبت قرعه‌کشی برای مس‌کرمان در این فصل پخش شدن بازی‌های سخت این تیم در جریان مسابقات است. هرچند هنوز بر روی کاغذ و بر اساس شرایط پیش فصل تیم‌ها فقط می‌توان قدرت آن‌ها را ارزیابی کرد و شاید جریان مسابقات معادلات مربوط به قدرت تیم‌ها را برهم بزند اما با توجه به شرایط پیش فصل، تیم مس‌کرمان با مدعیان و حریفان قوی در چند هفته پیاپی روبرو نمی‌شود. اتفاقی که در ۵ هفته پایانی فصل قبل برای مس‌کرمان در لیگ برتر رخ داده بود و این تیم بی‌رحمی برنامه‌ریزی مسابقات را در آنجا تجربه کرده بود.
۵_ال مسینوهای هفته پایانیمس در این فصل ۲ ال مسینو را تجربه می‌کند. یک ال مسینوی تجربه شده با مس شهربابک و یک ال مسینو جدید با مس‌سونگون که اتفاقا هر ۲ این بازی‌ها در هفته‌های پایانی دور رفت و برگشت برگزار می‌شود و البته باید دید مس از دیدار خویشاوندان خود در این هفته‌ها در پایان مسابقات راضی می‌باشد یا وضعیت به شکلی دیگر رقم می‌خورد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=107596
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.