دیوان عدالت اداری مصوبه واگذاری صندوق بازنشستگان مس را متوقف کرد


ماجرای لغو واگذاری صندوق بازنشستگان مس چه بود؟

برابر با دادنامه‌ای که به دست کرمان نو رسیده است، امروز ۲۰ شهریورماه دادرس شعبه ۶۴ دیوان عدالت اداری در ساعت ۱۲ و ۴۱ دقیقه دستور توقف اجرای مفاد مصوبه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی را صادر کرد. این خبر را اما روز گذشته (شنبه ۱۹ شهریور) آرمان حسنی مدیرعامل سابق صندوق بازنشستگی مس بر روی وبسایت این صندوق منتشر کرده بود. خبری که ساعتی پس از انتشار آن حکم برکناری ارمان حسنی توسط رستمی هم منتشر شد.

مشاور حقوقی صندوق بازنشستگی مس توضیح داده است که در تاریخ ۱۲ شهریورماه سال‌جاری بنا به دستور مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران و مدیرعامل وقت صندوق بازنشستگی مس، طرح شکایت از مصوبه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی در دستور کار قرار گرفت و وکلای منتخب موسسه، دادخواست مقتضی را به دیوان عدالت اداری تقدیم کردند.
امیر سلطانی افزود: با توجه به استدلال‌ها و اسناد و مدارک ارائه شده و با تاکید بر خصوصی بودن شرکت ملی مس ایران و به دنبال آن صندوق بازنشستگی مس همچنین عدم رعایت تشریفات قانونی دادرس شعبه ۶۴ دیوان عدالت اداری امروز ۲۰ شهریور ماه در ساعت ۱۲ و ۴۱ دقیقه دستور توقف اجرای مفاد مصوبه شورای مذکور را صادر کرد.

پیش از این در تاریخ ۱۹ شهریور ماه در خبری به نقل از آرمان حسنی، مدیر عامل پیشین صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران، اعلام شده بود که  مصوبه شورای‌عالی رفاه و تأمین اجتماعی در خصوص اصلاح اساسنامه آن مؤسسه به‌زودی لغو می‌شود.

لازم به توضیح است که امروز فداکار استاندار کرمان به همراه رستمی مدیرعامل مس و پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در همین ارتباط با حجت الاسلام و المسلمین مظفری رئیس دیوان عدالت اداری دیدار داشتند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=96649
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.