مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان:


۸۲ درصد از خودروهای در حال تردد بیمه بدنه ندارند

بنا به اعلام مدیر کل اقتصاد و دارایی استان ۸۲ درصد از خودروهای در حال تردد استان بیمه بدنه ندارند و حتی در بخش دولتی نیز ۸۰ درصد از اموال دولتی بیمه نیستند.

به گزارش کرمان‌نو، حمید سلطانی‌نژاد مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان در نشست خبری که با حضور مدیران بیمه‌ای استان صورت گرفت به‌صراحت اعلام کرد که به دلیل استقبال پایین مردم از بیمه و مشکلات مالیاتی برخی از نمایندگان بیمه در استان محکوم به تعطیلی شدند.

سلطانی‌نژاد در این جلسه اعلام کرد که صنعت بیمه به یک پای ثابت جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بدل خواهد شد.

به گفته او شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان بیمه‌هایشان را خارج از استان انجام می‌دهند و همین مسئله بخش بزرگی از ظرفیت بازار بیمه را از استان خارج کرده و بایستی این موضوعات از طریق مسئولین و حتی شورای تأمین پیگیری شود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمان در این جلسه با اشاره به تکلیف ۷ درصدی ضریب نفوذ بیمه در برنامه ششم توسعه اعلام کرد که اکنون ضریب نفوذ بیمه در کشور ۲ درصد و در کرمان به ۱.۴ درصد رسیده است.

در این جلسه سلطانی‌نژاد اعلام کرد که بالغ بر ۹۴ درصد از واحدهای مسکونی بیمه آتش‌سوزی نیستند.

به گفته مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمان سال گذشته حدود ۴۷ هزار میلیارد ریال حق بیمه تولیدی استان بوده و کل میزان خسارت پرداختی ۲۹ هزار میلیارد ریال بوده است. در این جلسه حق بیمه سرانه استان ۱۴ میلیون ریال به‌ازای هر نفر اعلام شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111695
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.