آموزش و پرورش پیگیر وضعیت درمان دانش آموز فهرجی

در روزهای اخیر شاهد پخش کلیپی در فضای مجازی بودیم که نشان می داد دانش آموز فهرجی توسط معلم خود مورد ضرب و شتم واقع شده که منجر به آسیب شدید یکی از چشمهای پسر شده بود. در پی این خبر آموزش و پرورش  استان در اطلاعیه ای خبر از اخراج معلم و بازگشت وی به پادگان داد. درمورد وضعیت فعلی دانش آموز آسیب دیده گفتگویی  با مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان داشتم.

دانش آموز آسیب دیده فهرجی
دانش آموز آسیب دیده فهرجی

امید سلاجقه می گوید دانش آموز فهرجی نابینا نشده، بلکه چشمش آسیب دیده است. وی در مورد حمایت آموزش و پرورش از درمان وی می گوید که در شهر بم تحت درمان قرارگرفته در صورت نیاز به مرکز استان و هر جا که لازم باشد، انتقال داده خواهد شد.

او در مورد هزینه درمان چشم دانش آموز می گوید دانش آموز بیمه حوادث بوده و کلا آموزش و پرورش خود را موظف به پرداخت هزینه ها ی درمان وی می داند.

سلاجقه گفت که رئیس آموزش و پرورش فهرج به ملاقات این دانش آموز رفته و از نزدیک در جریان وضعیت وی قرار دارد.

در مورد معلم خاطی از سلاجقه پرسیدم گفت که آموزش و پرورش موظف است از ادامه تدریس این معلم جلوگیری کند که این کار را انجام داده و  معلم خاطی به پادگان بازگشت داده شده، اما در مورد برخورد حقوقی این مسئله در حوزه کاری آموزش و پرورش نیست و والدین دانش آموز می توانند شاکی شوند.

به گفته سلاجقه علاوه بر معلم خاطی اگر سایر مسئولان مدرسه در این زمینه کوتاهی کرده باشند آموزش و پرورش خود را موظف به برخورد قانونی با آنها می داند.

سلاجقه بار دیگر بر ممنوعیت تنبیه بدنی در مدارس تاکید کرد و گفت در صورت وقوع این خطا آموزش و پرورش به شدت با خاطیان برخورد خواهد کرد.

لازم به ذکر است برخی رسانه ها امروز خبر دادند که پزشک معالج این دانش آموز گفته که بینایی وی به مرور زمان باز خواهد گشت.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=5882
1 نظر
  1. […] و خبر از بازگرداندن سرباز معلم به پادگان داد و همچنین پیگیر وضعیت دانش آموز شد. اما براستی چرا در جامعه ما این میزان […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.